231778

بازدید ۲۰ هزار نفری گردشگران از معدن چغارت

دنیای معدن -بیش از ۲۰ هزار گردشگر در ایام تعطیلات عید نوروز با حضور در معدن چغارت شهرستان بافق، هیجان یک گردشگری صنعتی متفاوت را تجربه کردند.

به گزارش دنیای معدن، بیش از 20 هزار گردشگر در ایام تعطیلات عید نوروز با حضور در معدن چغارت شهرستان بافق، هیجان یک گردشگری صنعتی متفاوت را تجربه کردند.

به گفته مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، بازدید از معدن چغارت با اقبال خوبی از سوی گردشگران روبه ‎رو شده و ۲۰هزار و ۳۱۶ نفر از بخش های مختلف این معدن بازدید کرده و در جریان این اتفاق ۵۴۹۱ خودرو هم در محدوده معدن آمد و شد داشته اند.

وی افزود: پیت چغارت، موزه سنگ و معدن و کارخانه گندله سازی سه چاهون بخش هایی از معدن است که گردشگران در آن حضور پیدا کرده و تجربه ای متفاوت در عرصه گردشگری صنعتی را کسب کرده اند.

حمیدیان عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی قصد دارد فرصت های مناسبی را برای بازدید گردشگران از این معدن فراهم سازد تا منجر به آشنایی بیشتر مردم با داشته های سرزمینی ایران عزیز و منطقه و شهرستان بافق شود.

گفتنی است، سنگ آهن مرکزی ایران، یکی از معادن قدیمی ایران است که در دهه 50 فعالیت خود را در شهر بافق استان یزد آغاز کرده است. بهره برداری معدن چغارت، از شهریور ماه سال ۱۳۵۰ شروع شده و بیش از نیم قرن از عمر این معدن می گذرد. این معدن از نظر کمیت و کیفیت سنگ آهن، بهترین معدن ایران تشخیص داده شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید