230281

استارت آپ‌ها زمینه ساز نوآورانه شدن فعالیت‌های معدنی

دنیای معدن: حمایت از استارت‌آپ‌ها موجب نوآورانه شدن فعالیت‌های معادن می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: حمایت استارت‌آپ‌های حوزه معدن از شرکت‌های نوپا، موجب نوآورانه شدن فعالیت‌های معادن می‌شود.استارت آپ‌ها زمینه ساز نوآورانه شدن فعالیت‌های معدنی

 

جعفر رحمانی گفت: استان یزد دومین استان معدنی کشور است و ۱۲ درصد از اقتصاد استان از بخش معدن تأمین می‌شود.

 

وی افزود: در کل کشور نیز استان یزد ۱۸ درصد از اقتصاد معدن را در اختیار دارد.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: استارت‌آپ‌های حوزه معدن، صندوق‌های حمایت از فعالیت‌های خطر پذیر و سی دی سی‌هایی که می‌تواند در حوزه معدن شکل بگیرد، برای حمایت از اجرایی شدن ایده‌های نوین شرکت‌های نوپا در اکتشاف، استخراج و پشتیبانی از خدمات معدن ضروری هستند.

وی بیان داشت: چشم انداز استان یزد در سند آمایش، به عنوان کانون برتر تولیدات مواد معدنی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: طبق ملاحظات زیست محیطی و آمایشی برای توسعه فعالیت‌های معدنی کشور، سه محدودیت در سند آمایش برای استان در نظر گرفته شده است.

او اظهار کرد: یکی از آن‌ها ارتفاعات شیرکوه در شهرستان‌های مهریز و تفت است که شاهراه حیات استان یزد و آب‌راه‌هایی است که از شیرکوه به یزد و سایر شهرستان‌ها می‌رود.

رحمانی گفت: محدودیت دیگر بخش ندوشن شهرستان میبد و به طور کلی هر منطقه گردشگری و محیط زیستی است که برای صنایع معدنی ممنوعیت دارد.

وی بیان داشت: آینده صنعت و معدن استان به اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های مورد استفاده در این حوزه، بستگی دارد.

معاون توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: شرکت‌های بزرگ باید به این نتیجه برسند که با حمایت از استارت آپ‌ها می‌توانند از ایده‌های آن‌ها برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید