230655

راه اندازی بزرگترین تاسیسات تولید آهن اسفنجی (DRI) مبتنی بر هیدروژن در چین

دنیای معدن- وبسایت Tenova: راه اندازی یک کارخانه احیای مستقیم (DR) با فناوری ENERGIRON® بر پایه هیدروژن با ظرفیت یک میلیون تن در سال، انتشار دی اکسید کربن را در راستای فولادسازی پایدار کاهش می دهد.

به گزارش دنیای معدن، شرکت فناوری و مهندسی Sinosteel واقع در پکن، اخیراً قراردادی را با شرکت Tenova برای طراحی و تامین یک کارخانه احیای مستقیم با فناوری ENERGIRON® بر پایه هیدروژن با ظرفیت یک میلیون تن در سال منعقد کرده است.

این کارخانه در شرکت آهن و فولادBaosteel Zhanjiang واقع در منطقه اقتصادی و فناوری ژانژیانگ، استان گوانگدونگ، چین راه اندازی خواهد شد و ظرفیت سالانه یک میلیون تنی، آن را به بزرگترین تاسیسات تولید آهن اسفنجی مبتنی بر هیدروژن در چین تبدیل می کند.

از آنجایی که تلاش ها برای کاهش انتشار کربن در سراسر جهان ادامه دارد، جایگزینی فن‌آوری‌های سنتی فولادسازی کوره بلند، که اغلب با مصرف بالای زغال سنگ همراه است، در حال حاضر در راستای صنعت فولاد پایدار صورت می پذیرد و استفاده از فناوری‌های تولید آهن مبتنی بر گاز یک امر جایگزین ارزشمند در این صنعت محسوب می شود.

استفانو ماگیولینو رئیس و مدیر عامل Tenova HYL در این خصوص اظهار داشت: این اولین خط تولید آهن اسفنجی است که هیدروژن، گاز طبیعی و گاز کوره کک سازی را برای تولید صنعتی ادغام می کند. به لطف فناوری ما، گروه Baowu می تواند در جهت کاهش انتشار کربن و رسیدن به بی طرفی کربن تا سال 2050 حرکت کند و Tenova بسیار مفتخر است که بخشی از این سفر می باشد.

کارخانه جدید ENERGIRON® عمدتاً از هیدروژن به عنوان گاز کاهنده استفاده خواهد کرد و امکان ترکیب آن با گاز طبیعی (NG) و گاز کوره کک سازی (COG) را فراهم می آورد.

این کارخانه در واقع انعطاف پذیری استفاده از گازهای کاهنده مختلف را در هر ترکیب یا نسبتی با استفاده از ،فناوری ENERGIRON® ZR دارد.

این کارخانه همچنین به گونه ای طراحی خواهد شد که توانایی ذخیره سازی و فروش CO2 را در بازار تجاری داشته باشد. این امر باعث کاهش بیشتر انتشار گاز CO2 و ایجاد یک جریان درآمد اضافی برای عملیات کارخانه را به همراه خواهد داشت.

این کارخانه گندله های آهن اسفنجی سرد (Cold DRI Pellets) را از طریق یک خنک کننده خارجی تولید می کند و برای تولید آهن اسفنجی داغ (با استفاده از سیستم اثبات شده HYTEMP) به یک واحد کوره قوس الکتریکی جدید که در کنار کارخانه ENERGIRON® قرار دارد، منتقل می نماید.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید