230025

مدیر ارشد بازرگانی BHP : تغییرات آب و هوایی کلید فناوری برای کربن زدایی کارخانه های فولاد چینی است

دنیای معدن: نشریه South China Morning Post: خانم Vandita Pant مدیر ارشد بازرگانی BHP می‌گوید: تأسیسات جذب و ذخیره سازی کربن در میان فناوری‌های موجود، کلید کاهش ردپای کربن این صنعت در چین به شمار می روند. سن کم کوره های بلند در چین به این معنی است که تبدیل مستقیم به روش های کم کربن برای صنعت بسیار گران است.

به گزارش دنیای معدن، به گفته یکی از مدیران ارشد بی اچ پی (BHP) به عنوان غول معدنی استرالیا که به این بخش در انجام این انتقال کمک می کند، صنعت فولاد چین که برخی از جوان ترین تاسیسات تولید جهان را دارد، یک سفر چند مرحله ای کربن زدایی مبتنی بر فناوری را پشت سر خواهد گذاشت.

خانم Vandita Pant مدیر ارشد بازرگانی BHP گفت: نصب تأسیسات جذب و ذخیره سازی کربن از جمله فناوری‌هایی است که در میان مدت برای کاهش ردپای کربن صنعت فولاد در چین و هند به عنوان دو تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، کلید خواهد خورد.

او هفته گذشته با بیان این مطلب گفت: با توجه به ناوگان جوان کارخانه ها در چین و هند، اولین مرحله شامل استفاده از زغال سنگ و سنگ آهن با کیفیت بهتر و بهینه سازی فرآیندها است.

در مرحله دوم، پذیرش فناوری انتقالی مانند جذب و ذخیره سازی کربن کلید خواهد بود، قبل از اینکه راهکارهای کاهش کربن مانند هیدروژن سبز و تولید آهن اسفنجی در مرحله سوم معرفی شوند.

بی اچ پی به عنوان معدنکار سنگ آهن و زغال سنگ متالورژی از اواخر سال 2020 با چهار مشتری کلیدی آسیایی که مجموعاً حدود 12 درصد از تولید جهانی فولاد را تشکیل می دهند، مشارکت جداگانه ای ایجاد کرد.

این شرکت موافقت کرده است که در مجموع 75 میلیون دلار در پروژه های مشترک با گروه فولاد Baowu و گروه HBIS چین و POSCO کره جنوبی و شرکت فولاد JFE ژاپن در زمینه تولید فولاد کم کربن مشارکت کند.

وی گفت که سن کم کوره‌های بلند در دو کشور که به طور متوسط 12 سال در چین و 18 سال در هند است به این معنی است که تبدیل مستقیم به روش‌های کم کربن برای این صنعت بسیار گران تمام می شود.

در اروپا، جایی که میانگین سن کارخانه ها حدود 40 سال است و هزینه انطباق با مقررات انتشار کربن بسیار بالاتر است، تعطیلی تأسیسات قدیمی و سرمایه گذاری در تأسیسات جدید امکان پذیرتر است.

کارخانه های فولاد مسئول 15 درصد از انتشار دی اکسید کربن چین هستند که 30 درصد از کل تولید جهانی را تشکیل می دهد. لذا کربن زدایی از فعالیت های آنها که بیش از نیمی از تولید جهانی فولاد را در اختیار دارند، کلید تلاش جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

وی افزود: بین این چهار همکاری، فناوری‌های مختلفی به صورت آزمایشی در حال استفاده است. به عنوان مثال با Baowu، جذب و ذخیره سازی کربن و تزریق هیدروژن به عنوان جایگزینی برای زغال سنگ در کوره بلند، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. BHP و Baowu در این ماه توافق کردند که برای تحقیقات فناوری فولاد کم کربن به سه دانشگاه در چین بودجه ارائه دهند.

موفقیت در کربن زدایی توسط مشتریان به بی اچ پی کمک می کند تا به آرزوهای خود برای کاهش انتشار آلایندگی کل زنجیره تامین، علاوه بر دستیابی به آلاینده های صفر خالص از فعالیت های معدنکاری خود و ارسال محصولات، تا سال 2050 دست یابند.

مدیر ارشد بازرگانی بی اچ پی افزود: هدف میان مدت ما این است که فناوری ها و مسیرهایی را فعال کنیم که بتوانند شدت انتشار کربن ناشی از استفاده از محصولاتمان را تا سال 2030 تا 30 درصد نسبت به 2020 کاهش دهد. این امر با تجاری سازی و افزایش مقیاس همراه خواهد بود.

شرکت Baowu در ژانویه سال گذشته اعلام کرد هدفش این است که انتشار کربن را در سال آینده به اوج برساند و تا سال 2050 یک دهه جلوتر از هدف چین، کربن خنثی شود. HBIS نیز در ماه مارس اعلام کرد که اوج انتشار گازهای گلخانه ای در سال جاری را هدف گذاری کرده و تا سال 2050 نیز به بی طرفی دست می یابد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید