228272

میلیاردر معروف ؛رابرت فریدلند، پروژه سنگ آهن Nimba را در کنفرانس عربستان سعودی معرفی کرد

دنیای معدن: نشریه Liberian Observer: رابرت فریدلند را "ثروتمندترین" در جهان می نامند و صحبت از او، توجه سرمایه گذاران را به سمت لیبریا و گینه جلب می کند.

به گزارش دنیای معدن، پادشاهی عربستان سعودی از 11 تا 13 ژانویه میزبان مجمع مواد معدنی آینده بود که شخصیت های اصلی صنعت معدن جهانی را گرد هم آورد، زیرا این کشور قصد دارد به شکلی بسیار چشمگیر در استخراج تهاجمی سرمایه گذاری نماید.

 

رابرت فریدلند، موسس و رئیس اجرایی معادن ایوانهو، یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت های‌پاور اکسپلوریشن (HPX) در میان شرکت‌کنندگان حضور داشت که یکی از ثروتمندترین و با نفوذترین افراد جهان می باشد.

به لطف توافق دوجانبه ای که بین لیبریا و گینه در سال 2019 برای انتقال سنگ آهن استخراج شده در گینه انجام شد، شرکت HPX از طریق زیرمجموعه های خود در گینه و لیبریا در حال توسعه پروژه نیمبا است که برخی از بالاترین عیارهای سنگ آهن جهان را استخراج و از طریق لیبریا صادر می کند.

ظرفیت پروژه نیمبا که مدت‌ها در انتظار بهره برداری از آن بودیم و درنهایت قرار است ساخت آن در سال 2023 آغاز شود، حدود 2.8 میلیارد دلار در 25 سال تخمین زده می‌شود و انتظار می‌رود 2000 شغل مستقیم و دائمی در منطقه ایجاد کند.

طبق گزارش ها، HPX قبلاً بیش از 200 میلیون دلار سرمایه اولیه و بیمه تضمین شده را از طریق آژانس ضمانت سرمایه گذاری چندجانبه بانک جهانی (MIGA) جمع آوری کرده است و در مقاله اخیر فایننشال تایمز گفته می شود که در حال برنامه ریزی برای عرضه سهام در بازار سهام بریتانیا برای پروژه نیمبا می باشد.

کارشناسان تخمین می زنند که لیبریا از سرمایه گذاری بیش از 600 میلیون دلاری زیرساختی در بندر بوکانان و همچنین توسعه خط آهنی که یاکپا را به بندر بوکانان متصل می کند، بهره مند شود و این پروژه ها بیش از 500 شغل مستقیم و درآمد نامشخص از کاربران و همچنین قراردادهایی با ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث محلی برای این کشور به همراه خواهد داشت.  

فریدلند به عنوان یک سرمایه گذار زیرک و کاوشگر مواد معدنی بسیار مورد توجه می باشد و برای بیش از سه دهه، برخی از معادن بزرگ جهان را توسعه داده است، از جمله آنها می توان به پروژه هایی در آفریقای جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC)، استرالیا، چین، میانمار، کره جنوبی، فیجی و مغولستان در مواد معدنی مختلف از جمله مس و روی اشاره نمود.

او تلاش‌هایی را برای جمع آوری یک بودجه بیش از 25 میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری‌های در بخش های معدنی و کسب‌وکارهای مرتبط و دیگر فعالیت ها، از جمله فن‌آوری‌های پیشرفته و نوآورانه معدن، رهبری کرده است. او اخیراً وارد تالار مشاهیر معدن آمریکا شده است.

وی به عنوان سخنران اصلی کنفرانس ریاض، در خصوص موضوع کنفرانس، یعنی "سرمایه گذاری در سرزمین فرصت ها، تعریف یک هاب جهانی" سخنرانی کرد. وی در اظهارات خود از پروژه نیمبا به عنوان «خاویار بلوگا» صنعت سنگ آهن نام برد که به دلیل انتشار اندک آلایندگی و کمترین میزان تولید گازهای گرمایشی جهانی در فرآیند تولید فولاد می باشد.

وی گفت: نیمبا غنی ترین معدن سنگ آهن در جهان از نظر عیار است که بسیار نزدیک به اقیانوس می باشد و ما مفتخریم که در حال توسعه سنگ معدن با عیار بالا و ناخالصی بسیار کم هستیم.

شرکت HPX تخمین می زند که سرمایه گذاری در پروژه نیمبا در طول عمر 25 ساله پیش بینی شده خود، افزایش یابد و درآمد عمومی قابل توجهی را برای گینه و لیبریا برای دهه های آینده ایجاد خواهد کرد و همچنین مزایای پایداری قابل توجهی را با کاهش انتشارات کربن ارائه دهد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید