227050

20 معدن برتر سنگ آهن جهان در سال 2021 معرفی شدند

دنیای معدن -موسسه Mining Intelligence Data: سنگ آهن ماده اولیه ایی است که برای تولید فولاد استفاده می شود. این فلز اقتصاد جهان را تغییر داده است.

به گزارش دنیای معدن براساس گزارش انجمن جهانی فولاد پیش بینی می شود که تقاضای فولاد در دهه آینده سالانه یک تا 2 درصد رشد نماید.

قیمت سنگ آهن در سال جاری به بالاترین سطح خود رسید و در ماه می 237.57 دلار در هر تن را ثبت کرد چراکه تقاضای جهانی در میان تهدیدات عرضه تداوم یافت، اما از آن زمان به بعد در محدوده 85 الی 125 دلار در هر تن در نوسان است.

موسسه فوق، آخرین لیست 20 معدن برتر که بزرگترین فعالیت های سنگ آهن جهان را به عهده دارند را رتبه بندی کرده است:

شماره 1: معادن Hammersly و Channar

در رتبه نخست. مجتمع معادن Hamersley و Channar ریوتینتو با 11 معدن فعال در منطقه پیلبارا استرالیا قرار دارد. براساس ارقام ارائه شده تا پایان سه ماهه سوم سال 2021، پیش بینی می شود این مجتمع معدنی برای سال جاری 207.04 میلیون تن سنگ آهن تولید کند.

شماره 2: Northern System

در جایگاه دوم Northern System متعلق به واله در ایالت میناس گرایس برزیل قرار دارد که انتظار می رود 5 معدن فعال آن امسال به تولید 185.08 میلیون تن برسد.

شماره 3: معادن فورتسکیو

رتبه سوم به معادن شرکت Fortescue Metals در منطقه غنی از سنگ آهن پیلبارا استرالیا شامل Chichester و Solomon و Hedland و هاب های معدنی غرب مربوط است جایی که انتظار می رود امسال به تولید 182.93 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 4: منطقه C و Yandi

بزرگترین معدنکار جهان بی اچ پی با معادن Area C و Yandi در استرالیا در رتبه چهارم قرار دارد. پیش بینی شده این مجموعه امسال به تولید 147.81 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 5: Newman و Jimblebar

معادن Newman و Jimblebar در پیلبارای استرالیا در جایگاه پنجم قرار دارند که پیش بینی شده امسال به تولید 132.36 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 6: Hope Downs و West Angelas

انتظار می رود که معادن Hope Downs و West Angelas متعلق به ریوتینتو در پیلبارای استرالیا به عنوان ششمین معدن بزرگ سنگ آهن امسال به تولید 81.15 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 7: Vargem Grande

در جایگاه هفتم مجتمع Vargem Grande واله با 5 معدن در برزیل قرار دارد که امسال قرار است به تولید 30.93 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 8: Sishen

شرکت سنگ آهن Kumba با پرداخت پول پس از سود زیاد در معدن Sishen سرمایه گذاری می کند. این شرکت بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه تولید فولاد در آفریقای جنوبی است و مجتمع Sishen متعلق به شرکت سنگ آهن کومبا در استان Cape شمالی آفریقای جنوبی در جایگاه هشتم قرار دارد. براساس برآوردها این معدن قرار است در سال جاری 28.64 میلیون تن سنگ آهن تولید نماید.

شماره 9: Itabira

انتظار می رود در برزیل سه معدن فعال واله در Itabira بالغ بر 27.61 میلیون تن سنگ آهن در سال جاری تولید نمایند. Itabira اولین سایت معدنی واله است.

شماره 10: معادن LKAB

معدنکاری سنگ آهن LKAB در سوئد متعلق به سه معدن فعال است که قرار است در سال 2021 به تولید 27.11 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 11: Robe Valley

پیش بینی می شود که فعالیت های Robe Valley متعلق به ریوتینتو شامل معادن پیلبارا و Mesa A و Warramboo استرالیا، امسال 25.96 میلیون تن تولید سنگ آهن تولید نماید.

شماره 12: Paraopeba

فعالیت های Paraopeba واله در میناس گرایس دارای 4 معدن فعال است که امسال به تولید 24.11 میلیون تن سنگ آهن می رسد.

شماره 13: Minas Rio

معدن غول پیکر میناس ریو شرکت آنگلو امریکن در برزیل رتبه سیزدهم را دارد و انتظار می رود امسال 23.47 میلیون تن سنگ آهن تولید نماید.

شماره 14: Mont Wright

معدن Mont Wright متعلق به آرسلورمیتال در Quebec کانادا قرار است امسال به تولید 23.20 میلیون تن سنگ آهن برسد.

شماره 15: Mariana

قطب معدنکاری Mariana واله در برزیل از 4 معدن تشکیل شده است و انتظار می رود امسال 21.03 میلیون تن سنگ آهن تولید کند.

شماره 16: Stoilensky

معدن Stoilensky متعلق به شرکت فولادی Novolipetsk در روسیه از نظر تولید در رتبه شانزدهم قرار دارد و پیش بینی می شود امسال 19.80 میلیون تن سنگ آهن تولید کند.

شماره 17: Minas Centrais

انتظار می رود معدن Minas Centrais واله در برزیل 19.52 میلیون تن سنگ آهن در سال جاری تولید کند.

شماره 18: Carol Lake

معدن Carol Lake ریوتینتو بزرگترین معدن سنگ آهن روباز کاناداست که در استان شرقی Newfoundland واقع شده است. پیش بینی می شود در معدن Newfoundland امسال 16.41 میلیون تن سنگ آهن تولید کند.

شماره 19: Casa de Pedra

معدن Casa de Pedra متعلق به Companhia Siderúgica Nacional SA فولادساز برزیلی که در برزیل قرار دارد امسال به تولید 16.36 میلیون تن سنگ آهن می رسد.

شماره 20: KGOK

فعالیت KGOK متعلق به تولیدکننده فولاد روسیه یعنی Evraz است که امسال به تولید 14.2 میلیون تن سنگ آهن می رسد و فهرست 20 معدن برتر در سال 2021 را تکمیل می کند.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید