227371

با ورود ماشین آلات معدنی جدید به مجتمع؛

میزان فعالیت های معدنی "سنگان" به 6.5 میلیون تن در ماه افزایش پیدا کرد

دنیای معدن: میزان فعالیت‌های معدنی مجتمع معدنی سنگان، با ورود ۴۰ دستگاه کامیون ۶۵ تنی تراک و پنج دستگاه بیل مکانیکی پرقدرت، از ۴.۵ میلیون تن در ماه به ۶.۵ میلیون تن افزایش پیدا کرد.

به گزارش دنیای معدن، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در آیین بهره برداری از این تجهیزات گفت: باید با رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران، زمینه افزایش حضور آنها در منطقه فراهم شود و همه مسوولان و دست اندرکاران مربوطه باید در این ارتباط تلاش کنند.

حسن جعفری مدیر عامل مجتمع سنگان خواف نیز در مراسم گفت: با ورود این ماشین آلات به مجتمع سنگ آهن سنگان، میزان فعالیت های معدنی به 6.5 میلیون و ظرفیت استخراج سنگ آهن با ۶۷ درصد افزایش به ۳.۲ میلیون تن در ماه می رسد و بدین ترتیب روند تامین خوراک کارخانه های تولید کنسانتره و گندله سازی شتاب می گیرد.

وی، افزایش کمی و کیفی میزان اســتخراج سـنگ آهن و باطله برداری، تجهیز کامل ماشـین آلات و تضـمین تامین خوراک کارخانه های کنسـانتره و گندله در منطقه را از جمله اهداف تامین ماشین آلات و تجهیزات مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ذکر کرد.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان، تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با دارا بودن۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور، گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر دارد. این مجموعه در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان واقع شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید