225336

بازار سنگ آهن و فولاد در 29 نوامبر

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن در ابتدای هفته به دلیل خوش بینی بازار نسبت به افزایش تولید فولاد در دسامبر، افزایشی شد.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز دوشنبه 29 نوامبر با 4.69 درصد یا 27.5 یوان (4.30 دلار) رشد روزانه به 614 یوان در هر تن (69.20 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 0.65 درصد یا 29 یوان (4.55 دلار) رشد روزانه به 4457 یوان در هر تن (698.25 دلار) رسید.

علیرغم خوش بینی های بازار، برخی فعالان بازار به دلیل ورود زمستان سرد به شمال چین که تقاضا را محدود کرده، با احتیاط بیشتری خرید و فروش می نمایند.

بر این‌اساس پیش بینی می شود قیمت میلگرد و مفتول در دوره 29 نوامبر تا 3 دسامبر در محدوده کمی حرکت نماید.

با این حال، برخی حمایت ها از سوی بانک ها با تسهیل فرآیندهای اعطای تسهیلات مالی به توسعه دهندگان سالم املاک که باعث افزایش اعتماد بازار به ویژه بخش املاک و همینطور بسته های محرک برای تقویت فروش خودروهای الکتریکی و لوازم خانگی شده، وجود دارد که می تواند تقاضای فولاد را بالا ببرد.

فعالان بازار نگران احیای مجدد موارد ابتلا به کرونا بویژه «اومیکرون» در شهرهای چین هستند که در نتیجه با اقدامات احتمالی بیشتر برای قرنطینه، تقاضای فولاد و سنگ آهن در ماه دسامبر کاهش می یابد.

در این بین موجودی سنگ آهن کارخانه های فولاد تکمیل است و اکثر کارخانه ها براساس نیاز خرید می کنند.کارخانه ها برای خرید عجله ای ندارند و انتظار می رود محدودیت های بیشتر سینترینگ به دلیل بازی های المپیک زمستانی و محدودیت های تولید در برخی از شهرها برای بهبود کیفیت هوا اعمال شود.

ممکن است در کوتاه مدت با توجه به قیمت های بالاتر گندله هند، حمایت بیشتری برای پرمیوم لامپ ایجاد شود، بنابراین کارخانه های بیشتری برای صرفه جویی در هزینه ها، محموله های لامپ را خرید کنند.جعفری طهرانی

29/11/2021

✅Platts 62% $99.95 (+$3.30) MTD $94.71

 

دیدگاهتان را بنویسید