225235

واله به دلیل جرایم زیست محیطی در فاجعه مرگبار شکست سد باطله متهم شد

دنیای معدن - بلومبرگ: پلیس فدرال برزیل شرکت Vale SA و شرکت آلمانی حسابرسی ایمنی TUEV SUED AG را برای جرایم زیست محیطی در شکست مرگبار سد باطله که یک روستای زراعی را مدفون کرد و باطله های معدن را در منطقه پخش نمود، متهم کرد.

به گزارش دنیای معدن، پلیس فدرال روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که این دو شرکت به چندین جنایت علیه زندگی جانوران، گیاهان، منابع آب و سایر موارد آلودگی متهم شده اند، در حالی که 19 مشاور، مهندس و مدیر و رئیس نیز برای مرگ 270 نفر متهم هستند.

فاجعه سال 2019 در Brumadinho در جنوب شرقی برزیل باعث شد واله موقعیت خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان از دست بدهد و موجب بازنگری در سطح ایمنی و حاکمیتی در سراسر شرکت شد.

در ماه فوریه، واله با پرداخت 7 میلیارد دلار به ایالت میناس گرایس موافقت کرد که در برنامه‌های اجتماعی-اقتصادی و زیست‌محیطی برای ترمیم آسیب‌های ناشی از شکست سد باطله استفاده کند.

براساس یک پاسخ ایمیلی، واله منتظر است تا قبل از هرگونه اظهارنظری از نتیجه تحقیقات پلیس به طور رسمی مطلع شود.

این شرکت مستقر در ریودوژانیرو گفت: به طور پیوسته با تحقیقات پلیس فدرال همکاری کرده و مجددا تاکید کرد که هیچ سناریویی در آن زمان دلالت بر اینکه ساختار سد باطله در معرض خطر است وجود نداشته است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید