221889

مدیرعامل شرکت واله می گوید فاجعه های شکست سد، واله را بیدار کرد

دنیای معدن -رویترز : ادواردو بارتولومئو، مدیر ارشد اجرایی شرکت واله در گفتگو با رویترز اظهار داشت که بعد از دو فاجعه مرگبار شکست سد که شرکت واله را در معرض انتقادات شدید جنبش سبز جهانی قرار داد، بزرگترین شرکت معدنی برزیل در تلاش است تا تمهیدات زیست محیطی و آب و هوایی را در قلب تجارت خود قرار دهد.

به گزارش دنیای معدن، بارتولومئو در مصاحبه ای در کنفرانس رویترز ایمپکت، گفت: این اتفاقات که منجر به کشته شدن نزدیک به 300 نفر و خسارت هنگفت زیست محیطی در برزیل گردید، زنگ خطری بود که موجب تغییر در تفکرات واله گردید.

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم با این فجایع همه از خواب بیدار شدند. متأسفانه این حوادث و اتفاقات، ما را وادار کرد تا ذهن خود را باز کنیم. این تجربه، تبدیل به یک نیروی محرکه پشت فعالیت های ما در واله گردید و همچنین تلنگری برای کل صنعت معدن در جهان شد.

به گفته بارتولومئو، این اتفاق علاوه بر ارتقاء ایمنی، به واله کمک کرد تا در نقش گسترده خود در تأثیرات زیست محیطی و اجتماعی بازنگری نماید.

وی تصریح کرد: ما باید به جامعه بازگردیم ، ما یک شرکت معدنی هستیم، منابع طبیعی را استخراج می کنیم و تنها در صورتی پذیرفته می شویم که ارزش های خود را با جامعه تقسیم کنیم.

واله قصد دارد بین 4 تا 6 میلیارد دلار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 سرمایه گذاری کند و هدف از آن کاهش انتشار مستقیم و غیر مستقیم کربن تا 33 درصد می باشد.  این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2050 میزان انتشار خالص کربن در فعالیتهای خود را به صفر برساند.

بارتولومئو گفت بسته های جبرانی این شرکت در حال حاضر اهداف ایمنی و پایداری را هدف قرار خواهند داد، به طوری که 20 درصد از غرامت بلند مدت واله مربوط به اهداف محیط زیست، اجتماعی و حکمرانی (ESG)است.

واله همچنین در حال توسعه پروژه جدید تولید گندله سنگ آهن است که هدف از این پروژه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به مشتریان فولادساز این غول معدنی می باشد.

این گندله جدید بنام بریکت سبز که حاصل نزدیک به 10 سال تحقیق و توسعه این شرکت است ، در سال 2023 به مرحله تولید می رسد. این ماده از سنگ آهن و یک محلول پیوند دهنده (بایندر) فناورانه تشکیل شده است که شامل ماسه معدنی حاصل از فرآوری باطله های معدنی در ترکیب آن است و در برابر حرارت بالای کوره بلند مقاومت می کند، بدون اینکه در اثر حرارت تجزیه شود.

مدیرعامل واله می گوید که این یک گندله ابتکاری در این صنعت است، اما این محصول جدید دارای ویژگی کاهش 80 درصدی ردپای کربن نیز است. او خاطرنشان کرد که این یک تجارت جدید برای واله است.

 

دیدگاهتان را بنویسید