224720

با کاهش نگرانی های بخش املاک چین، سنگ آهن دوباره رشد کرد

دنیای معدن: خبرگزاری رویترز/موسسه Navigate Commodities/موسسه HomeSteel/موسسه CRU: شاخص معاملات آتی سنگ آهن روز جمعه در پی برخی اخبار مثبت از بخش املاک نابسامان چین بازگشت و افزایشی شد، اما تجار نسبت به چشم انداز کلی تقاضا برای مواد خام در بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان محتاط شده اند.

به گزارش دنیای معدن، معامله سنگ آهن در معاملات آتی ماه ژانویه در بورس کالای دالیان با 2.5 درصد افزایش در رقم 536 یوان معادل 84.00 دلار در هر تن معامله شد. این قرارداد در اوایل روز به 509.50 یوان رسید که کمترین میزان از 6 نوامبر 2020 بوده و ششمین کاهش متوالی هفتگی را ثبت کرد.

در بورس سنگاپور، قرارداد ماه دسامبر سنگ آهن با 5.1 درصد افزایش به 90.60 دلار در هر تن رسید.

موسسه Navigate Commodities در سنگاپور معنقد است، انبوهی از اخبار مثبت از توسعه دهندگان املاک چین بگوش می رسد. اینها احساساتی است که در بازار وجود دارد و بر بازار تاثیر می گذارد.

اورگرند چین علیرغم بدهی سنگین، ساخت 63 پروژه در دلتای Pearl River جنوبی را از سر گرفته است. از طرفی هلدینگ Country Garden Services بالغ بر 8 میلیارد دلار هنگ کنگ معادل یک میلیارد دلار فروش سهام خود را آغاز کرده است.

نگرانی ها در مورد مشکلات بدهی توسعه دهندگان املاک چین، به عنوان بخشی که حدود یک چهارم تقاضای داخلی فولاد را به خود اختصاص می دهد، فشارهایی بر قیمت سنگ آهن و فولاد وارد کرده است.

بر اساس اطلاعات شرکت مشاوره SteelHome، قیمت لحظه‌ای سنگ آهن با عیار 62 درصد در چین در روز پنجشنبه 90 دلار در هر تن بود که کمترین قیمت در 18 ماه اخیر از May 2020 بوده است.

محدودیت های زیست محیطی که کارخانه های فولاد چین را مجبور به کاهش تولید در سال جاری کرده است، احتمالا تا پس از المپیک پکن در ماه فوریه ادامه خواهد داشت زیرا مقامات به دنبال آسمان آبی هستند.

ریچارد لو، یکی از تحلیلگران ارشد CRU در پکن گفت: علیرغم کاهش مداوم تولید فولاد، تقاضای ضعیف منجر به سستی تعادل در بازار شده و قیمت ها و حاشیه سود فولاد را کاهش داده است. علاوه بر این، موجودی سنگ آهن به سطوح بالای چندین سال اخیر رسیده است.

میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای 2.2 درصد افزایش یافته در حالی که رشد کلاف نورد گرم 1.3 درصد بوده و فولاد ضد زنگ با 0.4 درصد رشد همراه شده است.

زغال کک شو دالیان اما با 0.7 درصد کاهش مواجه شد درحالیکه کک در مجموع 0.5 درصد افزایش داشته است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید