222631

سنگ آهن در ثبات نسبی

دنیای معدن: معاملات آتی سنگ آهن با توجه به کاهش محموله های دریایی از سوی معدنکاران مستقر در استرالیا و برزیل، از زیان های اخیر برگشت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان DCE برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز سه شنبه 19 اکتبر با 1.06 درصد یا 7.5 یوان (1.15 دلار) رشد روزانه به 714 یوان در هر تن (111.75 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 1.55 درصد یا 84 یوان (13.15 دلار) رشد روزانه به 5508 یوان در هر تن (862.15 دلار) رسید.

در همین حال تولید میلگرد چین برای دومین هفته متوالی رشد هفتگی داشت و به 2.8 میلیون تن در طول 7 تا 13 اکتبر رسید که 4.3 درصد رشد هفتگی داشته است.

با توجه به تسهیل سهمیه بندی های برق در استان های جیانگ سو Jiangsu و گوانگشیGuangxi ،کارخانه ها با سرعت بیشتری فعالیت می کنند.

استرالیا و برزیل در مجموع به صورت هفتگی 23.54 میلیون تن تا 17 اکتبر سنگ آهن حمل کرده اند که 589 هزار تن کاهش هفتگی داشته است.

برخی فعالان تجاری حتی تردید دارند که آیا واله به اهداف برنامه ریزی شده سالانه تولید خود یعنی 315 تا 335 میلیون تن می رسد یا خیر؟ این تردید پس آن به وجود آمد که ریوتینتو اهداف برنامه ریزی شده حمل خود را برای سنگ آهن از تخمین قبلی 325 تا 340 میلیون تن کاهش داد.

فعالان تجاری در خرید سنگ آهن محتاط تر شده اند و از داده های بد اقتصادی، قطع برق و محدودیت های سینترینگ در زمستان به عنوان عوامل عدم اطمینان بازار در کوتاه مدت نام برده اند.

بنابراین برخی فعالان بازار انتظار دارند اگر سطح تخفیفات بیشتری برای محموله های فاین عیارمتوسط مانند فاین Jimblebar با توجه به محدودیت عرضه مواد با فسفر بالا اعمال نشود، اصلاحات بیشتری در قیمت سنگ آهن رقم بخورد.

با این حال ممکن است تقاضا برای محموله های فاین عیار بالا مانند فاین Carajas به دلیل محدودیت سینترینگ و قیمت بالای کک و همچنین عرضه محدود کنسانتره داخلی بهبود یابد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید