221797

کاهش سهام 50 میلیارد دلاری واله در اور سقوط قیمت سنگ آهن

دنیای معدن -بلومبرگ: با توجه به اینکه سنگ آهن در دوراهی قرار دارد یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد اولیه فولادسازی در جهان از روزهای ابتدایی پاندمی تا الان با بی ثبات ترین و ناپایدارترین روزهای تجارت خود دست به گریبان است.

به گزارش دنیای معدن، تلاش های چین برای خنثی سازی کارخانه های آلاینده فولادی همراه با آشفتگی بازار املاک چین، باعث شد تا معاملات آتی سنگ آهن از اواسط ماه جولای، نیمی از ارزش خود را از دست بدهد.

سهام واله نیز مسیر مشابهی را طی کرده و تغییرات قیمت 30 روزه ماه سپتامبر به بالاترین سطح از ژوئن 2020 رسیده است. افزایش نوسانات سهام این معدنکار برزیلی نشان دهنده دیدگاه های متفاوت در مورد حرکت های بعدی سنگ آهن است.

شرکت Pacifico Gestao de Recursos واقع در ریودوژانیرو در ماه سپتامبر در میان نگرانی از تاثیر بدهی های گروه توسعه دهنده املاک و مستغلات چین یعنی Evergrande، دارایی های واله خود را به طور کامل لغو کرد.

آقای Leonardo Rufino مدیر امور سهام Pacifico گفت: بحران بدهی اورگرند بر تقاضای فولاد تاثیرگذار است و ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که قیمت ها در حال حاضر به کف رسیده است.

تعداد انگشت شماری از تحلیلگران وال استریت نیز توصیه های خرید واله را رد کرده اند زیرا سقوط سنگ آهن حدود 50 میلیارد دلار از ارزش بازار آنرا از بین برده است.

واله هنوز درمورد این موضوعات اظهار نظری نکرده است. واله در اوایل سال جاری به عنوان یکی از دارایی های برتر Encore Long Bias FIM بود اما این صندوق سرمایه گذاری تصمیم گرفته است تا میزان سهام خود را در این شرکت کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید