221917

بازار سنگ آهن و فولاد بعد از تعطیلات هفته طلایی در چین

دنیای معدن: علیرغم عدم اطمینان بازار در مورد محدودیت های تولید فولاد و وضعیت بد برق، معاملات آتی سنگ آهن با بازگشت فعالان چینی از تعطیلات افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) برای تحویل در ماه ژانویه در جلسه معاملاتی صبح امروز با 4.81 درصد یا 35 یوان (5.50 دلار) افزایش به 762 یوان در هر تن (118.00 دلار) رسید.

معاملات آتی میلگرد نیز در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 2.20 درصد یا 124 یوان (19.25 دلار) رشد روزانه به 5773 یوان در هر تن (895.50 دلار) رسید.

برخی فعالان تجاری این رشد قیمت را به قیمت بالای فولاد مرتبط دانسته اند چراکه قیمت بیلت تانگشان Tangshan با بازگشت فعالان چینی از تعطیلات یک هفته ای به بالاترین رقم 5 ماه گذشته یعنی 5310 یوان در هر تن (823.50 دلار) رسید.

قیمت های بالای فولاد تقریباً با کمترین میزان 18 ماهه تولید روزانه فولاد در 21 تا 30 سپتامبر که به طور متوسط   2.59 میلیون تن در روز بود و 5.6 درصد نسبت به دوره 10 روزه قبل کمتر بوده است، حمایت می شود.

تولید پایین فولاد احتمالاً تا ماه اکتبر ادامه خواهد یافت چون مقامات چینی به کارخانه های فولاد دستور داده اند تا تولید فولاد را برای سهمیه بندی برق در استان های مختلف چین مانند مغولستان داخلی Inner Mongolia، شاندونگ Shandong، جیانگ سو Jiangsu و فوجیان Fujian کم یا متوقف کنند.

عدم قطعیت زیادی در مورد تقاضای سنگ آهن به دلیل کمبود برق در چین که بر تولیدات فولاد تأثیرگذار بوده وجود دارد و فعالان تجاری پیش بینی سهمیه بندی شدیدتر برق را در ماه اکتبر جهت آماده سازی برای فصل گرمایش زمستانی پیش بینی می کنند.

ازدحام بنادر نیز همچنان یک مشکل است و ممکن است باعث تاخیر در تخلیه مواد اولیه در اسکله ها شود و توزیع مواد اولیه مانند سنگ آهن و زغال سنگ را مختل کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید