235454

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک اعلام کرد:

افزایش زنجیره تولید نخلک همزمان با اجرای طرح های توسعه ای

دنیای معدن: زنجیره تولید این مجتمع معدنی سرب نخلک (اکتشاف، استخراج و تولید)، همزمان با اجرای طرح های توسعه ای افزایش یافت.

به گزارش دنیای معدن، عارف باقری مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک با اعلام مطلب فوق، اعلام کرد: با بیان این مطلب گفت: این مجتمع از ابتدای فروردین تا پایان خرداد، 2941 تن کنسانتره سرب تولید کرد که در مقایسه با برنامه (2400 تن)، 24 درصد افزایش یافت. همچنین این رقم نسبت به میزان تولید پارسال (2828 تن)، 4 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: میزان استخراج ماده معدنی طی ۳ ماهه نخست امسال، ۵۹ هزار تن بوده که رشد ۸۴ درصدی نسبت به بازه مشابه سال ۱۴۰۰ داشته است.

افزایش 16 درصدی میزان حفاری

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک خاطرنشان کرد: میزان حفاری اکتشافی در ۳ ماهه ابتدایی امسال، ۱۶ درصد بیشتر از میزان حفاری در مدت مشابه سال قبل بود. همچنین، برنامه حفاری اکتشافی در سال جاری، ۱۵۰۰۰ متر تعیین شده که تاکنون ۲۲ درصد آن محقق شده است.

وی افزود: باتوجه به دریافت مجوز اکتشاف حین استخراج و با تکمیل مطالعات پی‌جویی و اکتشاف، در حال تهیه گزارش پایان عملیات اکتشاف هستیم.

پیش بینی راه اندازی فاز نخست کارخانه کنسانتره سرب

باقری با اشاره به اینکه پیش‌بینی بهره برداری فاز نخست کارخانه فرآوری تولید کنسانتره سرب با ظرفیت سالانه 20 هزار تن کنسانتره، تا پایان سال جاری، اظهار داشت: همزمان با طرح توسعه ای مذکور، طرح های زیرساختی شامل احداث تیکنر، فیلتر پرس، نصب غبارگیر در خطوط خردایش و ایجاد تصفیه‌خانه نیز تا پایان شهریور به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: آسفالت جاده دسترسی اختصاصی این مجتمع به طول ۱۰کیلومتر به عنوان یکی از مهم ترین طرح‌های زیرساختی مجتمع معدنی سرب نخلک، در مراحل پایانی عملیات قرار دارد و بهره برداری از آن به زودی انجام می شود. همچنین، بهره‌برداری از واحد سوخت‌گیری بنزین در داخل مجتمع به عنوان یکی از طرح‌های زیرساختی، در خرداد امسال راه اندازی شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید