242889

افزایش صادرات زغال سنگ روسیه به چین

دنیای معدن: شرکت انرژی زغال سنگ سیبری SUEK قصد دارد امسال صادرات خود را به پکن سه برابر کند.

به گزارش دنیای معدن، ماکسیم باسوف مدیرعامل شرکت انرژی زغال سنگ سیبری به خبرنگاران گفت: شرکت انرژی زغال سنگ سیبری SUEK، بزرگترین صادرکننده سوخت فسیلی روسیه، قرار است فروش خود را به چین در سال 2023 به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گفته ماکسیم باسوف، SUEK در نظر دارد عرضه خود به بازار چین را در سال جاری بیش از سه برابر کند و حجم صادرات را به بیش از 20 میلیون تن برساند.

وی ادامه داد: بازار چین برای ما بسیار مهم است. سال گذشته بازار اصلی بین المللی ما کره جنوبی و قبل از آن اتحادیه اروپا بود، اما امسال فکر می کنم چین از کره پیشی گرفته و به بازار اصلی صادرات ما تبدیل خواهد شد .

باسوف خاطرنشان کرد که در دراز مدت، SUEK ممکن است فروش زغال سنگ به چین را به 50 میلیون تن در سال افزایش دهد.

وی افزود: اگر قیمت هایی که چین با آن زغال سنگ روسیه را خریداری می کند برای صادرکننده روسی جذاب باشد و اگر تعرفه واردات صفر باقی بماند، این برنامه ها محقق خواهد شد.

باسوف گفت: روسیه در سال گذشته از نظر عرضه در جایگاه دوم قرار گرفت و در بین تمام شرکت های روسی، ما بزرگترین بودیم. چین به واردات حدود 300 میلیون تن زغال سنگ در سال ادامه خواهد داد. بزرگترین تامین کننده چین اندونزی است.

این مدیرعامل که در حال حاضر برای یک سفر کاری در چین به سر می برد، افزود که طی چند روز گذشته شرکت وی تعدادی قرارداد بلندمدت با سازندگان برجسته چینی ماشین آلات معدنی امضا کرده است.

باسوف گفت: من فکر می کنم در چند ماه آینده عرضه تجهیزات معدنی ما چندین برابر افزایش می یابد. به طور کلی، همکاری ما با چین هم از نظر صادرات ما به چین و هم از نظر واردات تجهیزات از چین قرار است رشد کند.

روسیه صادرات زغال سنگ به چین را 11.2 درصد افزایش داد و به 59.5 میلیون تن در سال 2022 رساند.

این اقدام بخشی از تلاش های مسکو برای تغییر جهت تجارت خود پس از ممنوعیت اتحادیه اروپا بر زغال سنگ روسیه بود که در بحبوحه تحریم های مرتبط با اوکراین در سال گذشته اعمال شد.

چین مصرف زغال سنگ و در نتیجه واردات زغال سنگ خود را افزایش می دهد، زیرا فعالیت صنعتی این کشور پس از برداشته شدن محدودیت های کووید-19 بهبود یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید