223548

تشدید بحران انرژی و کمبود برق؛ چین تولید زغال سنگ را افزایش داد

دنیای معدن: چین در پی تشدید بحران انرژی و کمبود برق، تولید روزانه زغال سنگ خود را به بیش از یک میلیون تن افزایش داده است.

به گزارش دنیای معدن, چین طی سه دهه گذشته، بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ جهان بوده است.که تقریباً 47 درصد از کل زغال سنگ موجود در جهان را تولید می کند.

هم چنین این کشور بیش از نصف زغال سنگ تولید شده در کل جهان را مصرف می کند. گفته می شود چین، نیمی از زغال سنگ خود را برای تأمین انرژی مصرف می کند. تقریباً 60 درصد از برق چین وابسته به زغال سنگ است.

با وجود اینکه دولت این کشور در راستای روند کاهشی انتشار گاز کربن و رسیدن به کربن صفر تا سال 2030 وعده داده بود که میزان تولید زغال سنگ, به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تولیدکننده آلاینده ها را کم کند, کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه چین روز گذشته اعلام کرد که تولید روزانه زغال سنگ در این کشور از اواسط ماه اکتبر به این سو از 11.5 میلیون تن فراتر رفته است که این مقدار نسبت به ماه گذشته یک میلیون تن افزایش یافته است.

هم زمان با رونق گرفتن تدریجی اقتصاد جهانی، چین در حال حاضر با افزایش قیمت مواد اولیه از جمله زغال سنگ روبه رو است. این کشور برای تأمین انرژی نیروگاه های خود بیش از60 درصد به زغال سنگ وابسته است. این وضعیت سبب شده نیروگاه ها به رغم تقاضای زیاد با کاهش تدریجی روند فعالیت و تولید روبه رو شوند؛ مسئله ای که جیره بندی برق و افزایش هزینه های تولید برای شرکت ها را به همراه دارد.

مقامات چین برای کاستن از فشار موجود و بهبود شرایط طی هفته های اخیر مجوز بازگشایی چندین معدن زغال سنگ را صادر کرده اند.

این اقدام پکن با نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد همزمان شده و در حالی صورت گرفته که رهبران جهان برای دستیابی به توافقی حیاتی جهت کاستن از تبعات فاجعه بار گرمایش زمین در گلاسگو گردهم آمده اند.

این اقدام با وعده های شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین مبنی بر شروع روند کاهشی انتشار گاز کربن در کشورش تا پیش از سال 2030 کاملا مغایرت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید