237081

اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر در معدن زغال سنگ خمرود فراهم می‌شود

دنیای معدن: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با ورود دستگاه قضایی موانع و مشکلات پیش روی معدن زغال سنگ خمرود برطرف می‌شود تا زمینه اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر فراهم شود.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جریان بازدید از روند بهره‌برداری از معدن زغال سنگ خمرود، زرند، با بیان اینکه در جریان بازدید از حوزه قضایی کوهبنان، به دلیل اطلاع از مشکلات موجود در معدن خمرود، بازدیدی از این معدن داشتیم، اظهار داشت: مقرر شد مشکلات موجود این معدن که منجر به تاخیر در بهره برداری از آن شده بود، در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کرمان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری تلاش می‌شود که مشکلات موجود در مسیر بهره برداری از معدن خمرود رفع و زمینه اشتغال بیش از 700 نفر فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ارتقای سطح ایمنی معادن و حفظ سلامت و امنیت جانی کارگران باید در اولویت کاری مدیران معادن باشد، گفت: این امر در معدن خمرود نیز باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باتوجه به سختی کار در معدن رسیدگی به مطالبات کارگران نیز مورد تاکید است، افزود: دستگاه قضایی نیز در این مسیر پشتیبان نیروهای فعال در جبهه اقتصاد و تولید‌ کشور و استان خواهد بود.

حمیدی ادامه داد: تلاش می‌شود که فرصت مناسب در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا در آینده نزدیک عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرده و این معدن را به تولید برساند تا این واحد به بهره‌برداری رسیده و زغال سنگ آن در اختیار صنعت استان قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید