225678

ورود دستگاه قضایی برای احیای معدن زغالسنگ رودبار

دنیای معدن: رئیس کل دادگستری گیلان گفت: احیای معدن زغال سنگ رودبار در دستور کار جدی دستگاه قضایی است.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه جمعی از مسئولان قضایی از معدن سنگ رود رودبار بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه معدن سنگ رود عمارلو معروف به معدن زغال سنگ در وسعت ۳۶هکتار در سال ۱۳۵۰به بهره برداری رسیده و تا سال ۱۳۶۹ (قبل از زلزله رودبار) فعال بوده است گفت: در سال ۹۴ سازمان خصوصی سازی انحلال معدن را اعلام و پس از آن معدن در اختیار اداره کل صمت گیلان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی گیلان در راستای حمایت از تولید و احیای حقوق عامه اجازه فروش اموال معدن را نخواهد داد اظهار داشت: هیچ کدام از دستگاه ها نباید از معدن خارج شده و تمام اقداماتی که تاکنون انجام شده است متوقف می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای کسانی که در انحلال و عدم فعالیت این واحد تولیدی نقش داشته اند پرونده قضایی تشکیل خواهد داد و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با توجه به اینکه سابقا حدود ۳۰۰۰ نفر در این معدن مشغول به کار بوده اند و روزانه ۳۵۰تن زغال سنگ در آن تولید می شده تصریح کرد: احیای مجدد معدن زغال سنگ در دستور کار جدی دستگاه قضایی گیلان قرار دارد و راه اندازی این واحد بزرگ معدنی از نظر معیشتی و اشتغال زایی، خصوصا برای بومیان، نقطه عطفی در رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان و استان خواهد بود و رونق و پویایی را همانند سال های گذشته برای مردم منطقه فراهم خواهد آورد. بیشتر بخوانید: بازدید بازرس کل استان سمنان از معادن جنوب شهرستان دامغان انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید