224106

حقوق معوق کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس ۱۱ ماهه شد

دنیای معدن: فعال کارگری خراسان رضوی گفت: حقوق معوق کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس ۱۱ ماهه شده و صدای تشکل‌های کارگری در این زمینه باید شنیده شود.

به گزارش دنیای معدن، احسان سهرابی در گفت‌وگویی در مشهدمقدس اظهار داشت: کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس 11 ماه حقوق معوقه و 15 روز حقوق اردیبهشت 93 و یک ماه عیدی سال 1399 را از کارفرمای خود طلب دارند.

فعال کارگری خراسان رضوی بیان کرد: سوالی که وجود دارد این است که مدیرکل  اداره کل تعاون و کار رفاه اجتماعی خراسان رضوی، معاون روابط کار آیا اگر دوماه حقوق نگیرند، این شرایط را تحمل می‌کنند؟ این کارگران خدوم زحمت کش پا به اعماق زمین می‌گذارند و با کمترین امکانات سبب ارزش افزوده برای سهامداران می‌شوند اما صدای این 60  نفر را  چه کسی می‌شنود؟

  

سهرابی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه در این مدت مدیریت آیا برای یک بار هم به این مظلومین که در شکاف کوه زندگی می‌کنند سر زده‌اند؟ اینها کارگران این استان هستند؛ فقط تنها خبر و صدایی که از آنان شنیده می‌شود، ریزش تونل و فوت یکی از کارگران این معدن بوده است.

وی بیان کرد: این کارگران زحمتکش صبورانه و مأخوذ به حیا کار می‌کنند و هرگز خط تولید را متوقف نکرده‌اند و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در استان همین 60 نفر معدنچی هستند. این اقشار از دهک‌های آسیپ‌پذیر جامعه هستند و اگر به حق شان نرسند در معرض مشکلات حادی قرار می‌گیرند.

فعال کارگری خراسان رضوی و کشور تاکید کرد: کارگران این معدن  اعتقاد به شکایت ندارند و باید به مشکلاتشان رسیدگی شود. خواسته جدی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان رضوی رسیدگی به مطالبات معوقه شریف کارگران معدن آق دربند سرخس است. امروز باید صدای تشکل‌های کارگری در این مطالبات شنیده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید