223552

طرح اصلاح مدار تغلیظ در کارخانه زغال شویی «طبس» افتتاح شد

دنیای معدن: طرح اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال شویی طبس با هدف بهبود بازدهی و افزایش تولید کنسانتره زغال سنگ کک شو، در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش دنیای معدن، از طبس، طرح اسپیرال برای بازفرآوری باطله خروجی از کارخانه زغالشویی طراحی و اجرا شده تا بخشی از زغال نرمه چسبیده به باطله که در مدار های موجود کارخانه زغالشویی قابل استحصال نیست، به این مدار وارد و در سیستم موسوم به هیدروسیکلون-تیتربد-اسپیرال، استحصال شود.

این طرح با زیربنای ۲۴۰ مترمربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید، خوراکدهی کارخانه زغالشویی به میزان ۱۵ درصد، تولید کنسانتره به میزان ۱۱ درصد؛ و راندمان تولید کارخانه به میزان ۴.۵ درصد افزایش می یابد.

به این ترتیب ضمن رعایت شرایط زیست محیطی و بازفراوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغالشویی از ۶۰۰ هزارتن به ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت که با شرایط و قیمت های فعلی بازار، این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را صرفاً از محل رمق گیری از باطله تولیدی، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

«میرهاشم موسوی» سرپرست سازمان تأمین اجتماعی کشور در این مراسم، اظهار داشت: در آستانه یوم الله ۱۳ آبان خوشحالیم که این کار ارزشمند توسط متخصصان کشورمان به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: امیدواریم در سایر بخش ها نیز از تلاش ارزشمند متخصصان کشور الگوبرداری شود و کسانی که توان و دانش متخصصان کشور را نادیده می گرفتند به ارزش و اهمیت کار بزرگی که در این شرکت صورت گرفته است، توجه کنند.

«رمضان کریتی ثانی» مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس نیز گفت: طرح اصلاح مدار تغلیظ برای بازفرآوری باطله خروجی از کارخانه زغال شویی طراحی و اجرا شد.

وی با تأکید بر اینکه آنچه به این طرح ارزشی چند برابری می دهد، اعتماد به توان و تخصص بومی و منابع داخلی کشور است، افزود: این طرح ابتدا به صورت خرید خارجی مصوب شد که با توجه به اعمال تحریم ها، اجرای آن میسر نشد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد جوانان متعهد و متخصص ایرانی، این طرح را با استفاده از منابع و توانمندی های موجود در داخل کشور دنبال و اجرا کنند تا ضمن جلوگیری از خروج منابع ارزی، توانایی های خود را در عرصه های فنی بار دیگر به اثبات برسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید