223543

دولت سیزدهم به ظرفیت تولید و اشتغال معادن دامغان توجه کند

دنیای معدن: امام جمعه دامغان گفت: ظرفیت های بالای موجود در معادن این شهرستان فرصت بسیار مناسبی برای توجه دولت سیزدهم به ایجاد فرصت های مناسب شغلی و رونق چرخه تولید است.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: معادن جنوب دامغان یکی از ظرفیت های بزرگ شهرستان است که باید با فراهم کردن زیرساخت های لازم، فعال شوند تا از ظرفیت تولید شغل منطقه به خوبی استفاده کرد.

وی برق رسانی را یکی از اصلی ترین نیازها برای آغاز به کار معادن دانست و ادامه داد: فعال شدن معادن جنوب دامغان بدون شک در اقتصاد کشور و منطقه تاثیرگذار است.

رستمیان اضافه کرد: یکی از موارد مهم در کنار استخراج معادن، ایجاد کارخانه های فرآوری است که باید به این موضوع نیز به صورت ویژه توجه کرد چرا که فرآوری معادن سبب ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت می شود.

وی بیان کرد: از دولتمردان سیزدهم انتظار داریم به توسعه متوازن توجه ویژه کنند و به همه مناطق به ویژه مناطق محروم توجه ویژه شود.

بهداشت دامغان نیازمند تصمیمات ملی

رستمیان بهداشت را یکی از اصلی ترین نیازهای مردم دامغان دانست و گفت: مشکلات بهداشت و درمان، تامین فضای درمانی و کمبود پزشکان متخصص برای شهرستان ۱۰۰ هزارنفری دامغان، یکی از مشکلات مهم است که باید با دید دولتمردان نسبت به این مشکلات تدبیر لازم اندیشیده شود.

وی تکمیل هر چه سریع تر محور ارتباطی شمال به جنوب را یکی دیگر از نیازهای منطقه دانست و تصریح کرد: محور دامغان به جندق در راستای طرح تکمیل راه دسترسی شمال به جنوب، رها شده است که باید توجه ویژه شود چرا که تکمیل این طرح عاملی برای توسعه استان و شهرستان دامغان است.

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات اصلی جوانان دامغان، تکمیل ورزشگاه پنج هزارنفری است که بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت آن می گذرد که امیدواریم با قدم پرخیروبرکت آیت الله رئیسی، مشکلات موجود رفع گردد.

رئیس جمهوری فردا پنجشنبه ۱۳ آبان به استان سمنان سفر می کند.

مرتضوی افزود: برنامه ریزی سفر و بررسی مشکلات استان طی چندین جلسه تخصصی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزرا تشکیل شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید