222357

چین ادعا می کند در برنامه های خود برای تأمین انرژی، از اهداف زیست محیطی نیز غافل نخواهد شد

دنیای معدن - رویترز: یکی از مقامات سازمان برنامه ریزی دولتی چین روز چهارشنبه (13 اکتبر) گفت که زمستان امسال این کشور ضمن اطمینان از تحقق اهداف تغییرات آب و هوایی، منابع موردنیاز انرژی برای مصارف داخلی را نیز تامین می کند.

به گزارش دنیای معدن، این اظهارات در حالی مطرح می شود که چندین منطقه در چین با بدترین بحران انرژی خود در چند سال اخیر دست و پنجه نرم می کنند ، که ناشی از کمبود سوخت های موردنیاز نیروگاه ها، قیمت بی سابقه زغال سنگ و همچنین افزایش تقاضا برای برق به دلیل رشد فعالیت های تولیدی در دومین اقتصاد بزرگ جهان می باشد.

این در حالی است که برخی از کارخانه ها به دلیل سهمیه بندی انرژی مجبور به تعلیق فعالیت های خود شده اند که به اعتقاد برخی تحلیلگران این شرایط می تواند تا اوایل سال آینده ادامه یابد.

آقای ژائو چن شین ، یکی از مقامات کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین ، در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که تامین انرژی موردنیاز این کشور در زمستان و بهار پیش روی، تضمین شده است. وی افزود: اهداف بلند مدت آب و هوایی چین در خصوص رسیدن به اوج انتشار کربن خود تا سال 2030 و همچنین کاهش تدریجی آن و رسیدن به انتشار کربن خنثی تا سال 2060 نیز محقق خواهد شد.

آقای ژائو در ادامه اظهار داشت که این کشور دولت های محلی را برای تعطیلی معادن زغال سنگ بدون مجوز منع می کند و از معادن بسته شده زغال سنگ در مراکز اصلی معدنی چین در استان های «شانشی» ، «مغولستان داخلی» و «شاآنشی» می خواهد که مشکلات خود را هرچه سریعتر برطرف نموده و تولید خود را در اسرع وقت از سر بگیرند. این در حالی است که سیل شدید اخیر در چین تعدادی از معادن در برخی مناطق را مجبور به توقف تولید کرده است.

یک مقام از اداره ملی ایمنی معادن که در حقیقت ناظر ایمنی معادن زغال سنگ چین می باشد، گفت: این سازمان در حدود 976 معدن زغال سنگ را مورد بررسی قرار داده و 153 مورد از آنها را برای توسعه مجدد تأیید کرده است، که این امر می تواند 55 میلیون تن زغال سنگ را در سه ماهه چهارم به تولید این کشور اضافه نماید.

به گفته یک مقام دیگر، تولید روزانه زغال سنگ چین به بالاترین سطح خود از فوریه (بیش از 11.2 میلیون تن) رسیده است در حالی که کل موجودی زغال سنگ برای ارسال به نیروگاه ها و دیگر بخش های صنعتی می تواند تنها میزان مصرف موردنیاز 15 روز این کشور را پاسخگو باشد.

همچنین لی مینگ، مسئول شبکه برق دولتی پیش بینی می کند که حداکثر توان تولیدی شبکه سراسری برق چین در زمستان امسال به 1000 گیگاوات (GW) برسد که بسیار بالاتر از رکورد 970 گیگاوات در زمستان قبلی و 948 گیگاوات در تابستان امسال است.

این در حالی است که حدود 17 منطقه در چین از ماه سپتامبر کاهش مصرف برق را اعمال کرده اند، اما مقامات تأکید کردند که افزایش تولید، استانداردهای ایمنی را در بخش معادن زغال سنگ که اغلب حادثه خیز است ، به خطر نمی اندازد.

پکن این هفته اعلام کرد که اجازه افزایش ۲۰ درصدی قیمت برق از سطوح پایه برای صنایع پرانرژی را صادر نموده و افزود که به دولت های محلی دستور داده که لیست این شرکت ها را منتشر کرده و از هر گونه مصرف غیرقانونی برق توسط آنها جلوگیری کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید