222458

تحقیق میدانی تاثیر کمبود زغال سنگ در هند

دنیای معدن- کیوان جعفری طهرانی: چندین منطقه در هند برای تولید برق با بحران روبرو هستند و ایالت ها نیز نیاز به قطع برق را اعلام کرده اند. این امر به دلیل در دسترس نبودن زغال سنگ برای تولید برق است.

به گزارش دنیای معدن، ظرفیت تولید و مصرف برق در هند تقریباً برابر است و بیش از 50 درصد برق از زغال سنگ تولید می شود و پس از آن به ترتیب انرژی آبی و هسته ای قرار دارند.

شرکت های خصوصی تقریباً نیمی از تولید برق را با توازن تقریباً مساوی بین مرکز و ایالت ها تولید می کنند. تخمین زده می شود که شرکت های خصوصی یک موجودی 7 میلیون و 200 هزار تن زغال سنگ را داشته باشند در حالی که موجودی شرکت معدنکاری دولتی زغال هندوستان 40 میلیون تن برآورد شده است. با این حال، مقادیر بیشتری مورد نیاز است.  

کمبود زغال سنگ در هند به دو دلیل اصلی شامل افزایش تقاضای برق داخلی و کاهش واردات می باشد. به دلیل افزایش قیمت های بین المللی، واردات تحت تأثیر قرار گرفته است به عنوان مثال، در چین قیمت معاملات آتی زغال سنگ در بالاترین سطح خود قرار دارد.

این بحران بیشتر به نفع پلتفرم های مبادلاتی مانند IEX (بورس انرژی هند) و PTC (شرکت انرژی دولتی هند) و MSTC (Metal Scrap Trade Corporation زیر مجموعه وزارت فولاد) خواهد بود. PSU ها (شرکت های سهامی عام) به طور خاص باید 80 درصد از تولید برق خود را در MSTC معامله کنند و 20 درصد ممکن است در سایر پلتفرم ها معامله شوند.

با این حال چنین محدودیت هایی برای شرکت های بخش خصوصی اعمال نمی شود. دیگر شرکت هایی که می توانند در بلند مدت از این مزایا برخوردار شده و سود ببرند، شرکت های تولید برق و تولیدکنندگان ژنراتور و اینورتر مانند Tata Power و Exide و Crompton Greaves و غیره هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید