221620

استحکام روابط زغالی استرالیا و هند

دنیای معدن - استرالیا و هند دو کشور هستند که سطح روابط دیپلماتیکی خوبی با یکدیگر دارند که قصد همکاری بیشتر در زمینه معدنی را نیز دارند.

به گزارش دنیای معدن، کیوان جعفری ‌طهرانی گفت: افتتاح پروژه زغال سنگ حرارتی Carmichael متعلق به Adani به ظرفیت ۱۰میلیون تن در سال در حوزه Galilee در شمال غربی کوئینزلند و وعده صادرات از طریق بندر Abbot Point در ماه دسامبر می‌تواند در این تجارت رو به رشد در سال ۲۰۲۲ و پس از آن تاثیر کلی داشته باشد. استرالیا و هند در سطوح دیپلماتیک هم از طریق گروه گفت‌وگوی امنیتی چهارجانبه Quad که شامل آمریکا و ژاپن نیز می‌شود و هم از طریق مذاکرات دوجانبه همکاری‌های بسیاری دارند. اولین نشست گروه کاری مشترک JWG در زمینه زغال سنگ و معادن بین هند و استرالیا هفته گذشته پیش از گفت‌وگوی انرژی ماه آینده هند و استرالیا، از طریق ویدئویی برگزار شد. هند به عنوان یک بازار کلیدی برای برخی انواع زغال‌های عیار پایین استرالیا شناخته می‌شود که طی چند ماه گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرده و به عنوان خریدار اصلی چین را پشت سر گذاشته و جایگاه آن را کسب کرده است.

به گفته وی افزایش قیمت زغال صادراتی استرالیا از ماه «می» باعث کاهش اشتهای هند نسبت به زغال استرالیا در بین ماه‌های ژوئن و جولای شد و مشخص شد که این روند در ماه آگوست نیز ادامه خواهد یافت. با این حال هنوز هم زغال استرالیا با تخفیف قابل توجهی نسبت به زغال صادراتی به چین معامله می‌شود.

 پیشنهاد جذاب برای معادن مس استرالیا

همچنین این کارشناس ارشد بازارهای بین‌المللی معدن و صنایع معدنی درباره معادن مس در استرالیا نیز عنوان کرد:‌ گلنکور تایید کرد که برای معدن مس CSA در New South Wales استرالیا پیشنهادهای جذابی رسیده است. این معدن دارایی است که این شرکت از سال ۲۰۱۵ میلادی سعی در فروش آن دارد. در حالی که پیشنهادها توسط Glencore دریافت شده، اما هیچ تضمینی جهت فروش معدن CSA وجود ندارد.

 شرکت Aurelia Metals در سال ۲۰۱۹ قبل از عقب نشینی در ماه می همان سال به معدن CSA تمایل نشان داده بود. در آوریل ۲۰۱۹ تمایلات Aeris Resources به معدن CSA نیز کاهش یافت، چراکه شرکت فوق نتوانست در مورد معدن مذکور با Glencore به توافق برسد. این شرکت در مارس ۲۰۱۹ پیشنهاد ۸۷۸ میلیون دلاری را به Glencore برای این معدن زیرزمینی ارسال کرد که شامل ۸۰۷ میلیون دلار به صورت نقدی و ۷۱ میلیون دلار سهام بود. معدن CSA سالانه حدود ۵۰ هزار تن مس تولید می‌کند و محصول قبل از اینکه از طریق ریل ۷۰۰ کیلومتر به بندر نیوکاسل برای صادرات به کارخانه‌های ذوب آسیایی ارسال شود، در محل سایت فرآوری می‌شود.    به گفته وی یکی از عمیق‌ترین معادن زیرزمینی استرالیا به عمق ۷۵/ ۱کیلومتر، این معدن است  و به طور مستقیم ۶۷۰ نفر (شامل پیمانکاران) در آن مشغول به کار هستند که به صورت ۲۴ ساعته در روز و هفت روز در هفته در آن کار می کنند. گلنکور طیف متنوعی از افراد را در CSA مشغول و علاوه بر مهندسان معدن و متالورژی، مکانیک‌های کارخانه و وسایل نقلیه، جوشکارها، برقکارها، زمین شناسان، دانشمندان محیط زیست، کارشناسان بهداشت و ایمنی و... را نیز استخدام کرده است. بسیاری از کارگران آن در جامعه محلی Cobar مستقر هستند. در سال ۲۰۱۹ معدن CSA افزون بر ۳۰۵ میلیون دلار به اقتصاد محلی، ایالتی و ملی کمک کرد. واضح است که Glencore از کمک و امکانات بانک آمریکا و شرکت خدمات مالی جهانی UBS برای فروش معدن استفاده خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید