221585

رشد تولید ۶ محصول بخش معدن و صنایع معدنی

دنیای معدن -مطابق آمارهای اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در پنج ماهه ابتدایی امسال از بین ۱۲ محصول اصلی و عمده بخش معدن و صنایع معدنی، ۶ محصول از جمله کاتد مس و شمش آلومینیوم با رشد تولید و ۶ محصول دیگر از جمله فولاد و سیمان با کاهش تولید مواجه شدند.

به گزارش دنیای معدن، در پنج ماهه نخست امسال فولادسازان موفق به تولید ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام شدند. آماری که در هم‌سنجی با پارسال حاکی از افت ۶.۸ درصدی است.

همچنین در بخش محصولات فولادی نیز ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۴۰۰ تن محصول تولید شد که در مقایسه با پنج ماهه نخست سال ۹۹ کاهش ۱۰.۶ درصدی نشان می‌دهد.

در کاتد مس رشد ۱.۴ درصدی به ثبت رسید و شرکت‌های داخلی موفق به تولید ۱۲۱ هزار و ۸۰۰ تن از این محصول شدند. همچنین در شمش آلومینیوم رشد ۳۰.۶ درصدی حاصل شد و ۲۲۲ هزار و ۶۰۰ تن شمش تولید شد.

با این حال آمارها در تولید آلومینا، کنسانتره زغال‌سنگ و سیمان نیز کاهشی بود و به‌ترتیب ۹۶ هزار و ۴۰۰ تن (کاهش ۶ درصدی)، ۶۱۵ هزار و ۳۰۰ تن (افت ۴.۱ درصدی) و ۲۶ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۰۰ تن (کاهش ۱۰.۶ درصدی) تولید شد.

برپایه این گزارش، تا پایان مرداد ماه ۱۸۱ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع کاشی و سرامیک (رشد ۷.۵ درصدی)، ۵۴۸ هزار و ۴۰۰ تن شیشه جام (رشد ۲۶.۵ درصدی)، ۳۰۵ هزار و ۵۰۰ تن ظروف شیشه‌ای (رشد ۲.۳ درصدی)، ۲۴ هزار و ۲۰۰ تن ظروف چینی (رشد ۲۰.۷ درصدی) و ۴۰ هزار و ۴۰۰ تن چینی بهداشتی (افت ۱۳.۳ درصدی) تولید شد.

دیدگاهتان را بنویسید