239280

وزیر صمت: در تولید ماشین آلات معدنی رشد 100 درصدی داشتیم

دنیای معدن-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تولید ماشین آلات معدنی در 6 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته، 100 درصد رشد داشتیم.

به گزارش دنیای معدن، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگویی، در پاسخ به این پرسش که در دوره جدید این وزارتخانه برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد معادن چه اقداماتی صورت گرفته است؟، گفت: ما در چند محور کار در این حوزه را شروع کردیم که یکی از محورها اکتشاف معادن است؛ ما از این نظر عقب ماندگی های زیادی داریم و این کار را در کل کشور به ویژه در مناطقی که به لحاظ احتمال وجود ذخایر اولویت دارد، شروع کردیم.

وی افزود: این یک پروژه بسیار بزرگ است و تاکنون اکتشافات در استان خراسان جنوبی کامل شده و در استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی هم کار به طور جدی انجام می شود.

وزیر صمت با بیان اینکه موضوع مهم دوم در مورد معادن، بحث ماشین آلات است، اظهار کرد: ما در حوزه تولید ماشین آلات معدنی در 6 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته، 100 درصد رشد داشتیم و به همان اندازه هم در حوزه واردات آن ماشین آلاتی که قابل تولید در کشور نبود، فعالیت داشتیم و این مسئله درحال ترمیم است.

فاطمی امین بیان کرد: بخش بعدی نحوه دریافت حقوق دولتی معادن است که کاملا درحال الکترونیکی شدن است و موضوع را شفاف می کند. موضوعات متنوع دیگری نیز در مورد معادن پیگیری می شود که اگر همه این ها دست به دست هم دهد، می تواند یک تحول در بقش معدن اتفاق بی افتد که دستورات رهبر معظم انقلاب در این حوزه محقق شود.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر تأکیدات و توصیه های بسیاری در حوزه معادن خطاب به دولت ها و مسئولان مربوطه داشتند.

ایشان در دیدار دانش آموزان در 13 آبان سال جاری در این مورد فرمودند: « روی معادن بنده چقدر تأکید کرده ام در دولت های مختلف، متأسفانه خب خیلی نپرداختند، و خیلی از دولت ها گوش نکردند به حرف ما. امیدوارم ان شاءالله این دولت {به این امور بپردازد}. شنیدم کارهای خوبی هم دارند می کنند در زمینه ی معادن.»

 

دیدگاهتان را بنویسید