239143

 افزایش حقوق کارکنان از محل بودجه عمرانی نبود

دنیای معدن: سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به افزایش حقوق کارکنان گفت: به هیچ عنوان از بودجه عمرانی به بودجه جاری اختصاص نداده‌ایم و در ۷ ماهه امسال ۸۰ هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی اختصاص دادیم.

به گزارش دنیای معدن، سید احسان خاندوزی صبح امروز در نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: در تابستان ۱۴۰۱ تورم تولیدکننده در بخش صنعت و معدن کاهش یافته که می تواند در کاهش شاخص قیمت مصرف کننده که مردم از آن به عنوان تورم عمومی یاد می‌کنند ، می تواند مؤثر باشد.وی افزود: تورم اصلی تولیدکننده در بخش صنعت ۱۴.۸ درصد و در بخش معدن ۲.۸ درصد کاهش یافته است. تورم نقطه به نقطه صنعت نیز در تابستان امسال به بهار امسال کاهش ۱۶.۲ درصدی و معدن کاهش ۷.۶ درصدی داشته است.

 

خاندوزی گفت: تورم سالانه صنعت در تابستان امسال نسبت به بهار سال جاری نیز کاهش ۷.۶ درصدی و در بخش معدن کاهش ۹.۴ درصدی داشته است. اما در بخش خدمات شاهد افزایش شاخص قیمت تولیدکننده در تابستان بودیم.

 

وی درباره اینکه آیا کاهش تورم تولیدکننده به معنی رکود تولید است اظهار کرد: خیر؛ شخص رکود با شخص تورم متفاوت است، میزان تولید ما در بخش معدن در تابستان امسال افزایش ۱۲ و صنعت ۵.۳ درصدی داشته اما میزان فروش محصولات صنعتی نیز ۹.۹ درصد رشد داشته است.

 

وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش فعالیت های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در ۷ ماهه امسال نسبت به سال قبل افزایش ۴۷۰ درصدی در انهدام کالاهای قاچاق و ۶۸۰ درصدی در فروش کالاهای رسوبی داشته است.

 

وی درباره ارز دارو گفت: در دو هفته اخیر مشکلاتی مردم در تامین دارو داشتند که با توجه به اینکه دارد حسابی ترسم کتاب برای مدیران تامین ارز آن از سوی دولت است، کلمات پای آن ایستاده چون جان و سلامتی مردم و بیماران شوخی بردار نیست.

 

به گفته خاندوزی بانک مرکزی و وزارت بهداشت برای تامین ارز واردات دارو و همچنین مواد اولیه تولید داخل آن با سرعت خوبی در حال اجراست که تا کنون ۳ میلیارد دلار ارز دارو تامین شده است.

 

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا مبنی بر اینکه آیا افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از محل بودجه عمرانی بوده؟ تصریح کرد: به هیچ عنوان از بودجه عمرانی به بودجه جاری منتقل نکرده ایم. در ۶ ماه نخست امسال ۴۰ و ماه های مهر و آبان نیز ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر به پروژه های عمرانی اختصاص داده است که مجموعا به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.وی درباره تفکیک حساب های تجاری از شخصی گفت: از شهریور امسال این فرایند آغاز شده اما چون شبکه بانکی بیشتر گسترده است به شکل گام به گام در حال اجراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید