238275

تعویق تاریخ اجرا افزایش حقوق بازنشستگان

دنیای معدن: افزایش حقوق بازنشستگان تغییر کرد: رشد ۵ درصدی بعلاوه ۹۰۰ هزار تومان.

به گزارش دنیای معدن، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۹۰۰ هزار تومان، به میزان ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

محسن زنگنه در تشریح نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دستورکار کمیسیون بودجه بررسی جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بود که مقرر شد علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان با رشد ۹۰۰ هزار تومان، به میزان ۵ درصد نیز به حقوقشان افزوده شود.

میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز:

دولت برای اجرای لایحه حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری حدود 55 هزار میلیارد تومان منابع تامین کرده که رقم کمی نیست.

 

هرچند نمی‌توان ادعا کرد که افزایشی که در اثر این ترمیم حقوق رخ می‌دهد، می‌تواند تمامی مشکلات مردم را در حوزه اقتصاد رفع کند اما می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند زیرا قدرت خرید مردم را تا حدودی افزایش می‌دهد.

علاوه بر اینکه براساس این ترمیم، حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به جز حق عائله‌مندی و اولاد افزایش می‌یابد، همچنین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوب کرد که به این عدد 5 درصد نیز افزوده شود که کمک معیشتی مناسبی است.

نکته مهم در این زمینه این است که هرچه اکنون به حقوق‌ها افزوده شود، پایه است و افزایش حقوق سال بعد به این عدد افزوده می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد افزایش یافت، افزود:حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار افزایش یافت و همچنین حقوق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: دولت لایحه‌ای برای ترمیم حقوق در ماه‌های باقی مانده سال ارائه کرده بود که مجلس شورای اسلامی تغییراتی در متن لایحه ایجاد کرد؛ در نشست علنی امروز مجلس، تصویب شد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع و با مشارکت دولت نهایی شود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق، مشمول کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شود، افزود: جزئیات این لایحه در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و درباره موارد اختلافی توافق شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش شد که سقف بودجه رعایت شود هرچند امروز مقداری از سقف بیشتر شد اما دولت انعطاف نشان داد تا این موضوع حل شود و لایحه مذکور در صحن مطرح شود.

وی درباره میزان افزایش حقوق، توضیح داد: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد، برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد. البته موضوعی تحت عنوان پرداخت بیشتر از ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان مطرح است که جمع بندی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره زمان اجرایی شدن افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و کارمندان، گفت: نظر این است که از آنجاکه مبلغ افزایش، بیشتر شده، از مهر ماه این موضوع اجرایی شود.


 

دیدگاهتان را بنویسید