244236

گزارش روزانه بورس ۸ خرداد/ بازگشت شاخص کل به مدار صعود

دنیای معدن: بازار سهام اگرچه در روز جاری ارزش معاملات پایینی را ثبت کرد، اما توانست پس از روند نزولی چند روز گذشته، با رشدی ۱۸ هزار واحدی مجددا به مدار صعودی برگردد.

به گزارش دنیای معدن از تسنیم، بازار سهام سومین روز کاری همچون روز گذشته، برخلاف روزهای گذشته، از ابتدا با یک روند متعادل مثبت آغاز کرد و سهام کوچکتر بازار مثل گروه بیمه‌ای و غذایی با استقبال خریداران مواجه شدند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 18 هزار واحدی به 2 میلیون و 275 هزار واحد رسید ، همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی 8600 واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع 763 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «میدکو» و «وبملت» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «هرمز» و «انتخاب» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خنصیر»، «خزامیا» و «ثشاهد» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «خاور» و «گدنا» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 8 خرداد ماه 1402، مبلغ 10 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 510 میلیارد تومان به بازار سهام وارد کردند.

در بازار امروز 279 نماد در محدوده مثبت و 128 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 232 نماد در محدوده مثبت و 144 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید