242885

مسیر صعودی شاخص ادامه دارد

دنیای معدن: اگرچه آمار ثبت شده طی معاملات امروز نسبت به روز گذشته ضعیف‌تر بود و تمامی صنایع نتوانستند روز خوبی را سپری کنند اما مسیر صعودی ادامه یافت و شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۱ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید.

به گزارش دنیای معدن، معاملات امروزِ بورس نشان داد که همچنان خریداران از قدرت بالاتری نسبت به فروشندگان برخوردارند و اگرچه آمار ثبت شده طی معاملات امروز نسبت به روز گذشته ضعیف‌تر بود و تمامی صنایع نتوانستند روز خوبی را سپری کنند اما مسیر صعودی ادامه یافت و شاخص کل بورس امروز با رشد ۲۱ هزار واحدی در پایان معاملات به عدد ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار واحد رسید.

همچنین امروز تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۷۷۲ واحدی، به رقم ۵۱۴ هزار و ۲۱۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۱۴۱۷ واحدی، عدد ۷۳۱ هزار و ۱۵۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۷۴۱ واحدی به رقم ۴۳۱ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.

اما شاخص فلزات اساسی با افت ۱۳۵ واحدی در نقطه ۱٬۶۵۰٬۵۶۶٫۱ واحد ایستاد. با این وجود توجه به دو نکته عقب ماندگی حقوقی از تورم ۱۴۰۱ و حتی نیمه اول فروردین و بعدی تبلیغات نیمه محسوس عوامل دولتی برای سناریوی دوم تامین منابع بعد از بازارسازی دلار و به جهت کاهش استقراض از بانک مرکزی، بهاری سبز را برای فلزات اساسینوید می‌دهد.

تداوم افزایش نماگر بورس در دومین روز هفته در شرایطی است که نمادهای پارسان، وامید، ومعادن و اخابر، بیشترین تاثیر مثبت را در این افزایش داشتند.

بورس امروز به خوبی نشان داد که ممکن است از این پس شاهد حرکت یکدست نمادها با یکدیگر نباشیم و هر سهم با توجه به شرایط مختص به خود با قدرت خریداران یا فروشندگان مواجه خواهد شد.

اگرچه فعلا شرایط کلی بازار مثبت ارزیابی می‌شود و نگرانی خاصی بابت احتمال کاهش قیمت‌های شدید وجود ندارد اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که خرید سهام درست و در قیمت مناسب می‌تواند به بازدهی نهایی سبد سهام ما کمک بسیاری کند. از این رو احتمالا نگاه بورسی‌ها به هر سهم متفاوت خواهد بود و انتظار می‌رود که به مرور صنایع و سهام در ریل‌های متفاوتی به معاملات خود ادامه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید