243378

بیشترین و کمترین بازدهی سهام در هفته گذشته

دنیای معدن: شاخص کل بورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بازدهی ۶.۳ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس تهران هفته گذشته روی محدوده دو میلیون و ۳۶۵ هزار واحدی به کار خود پایان داده بود و در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز به عدد دو میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی رسید. نکته مهم اینجاست که شاخص کل در این هفته توانست از قله دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی عبور کند؛ به نظر می‌رسد که بازار سهام همچنان روند رو به بالایی داشته باشد.

همانند هفته‌های گذشته شاخص هم‌وزن نیز وضعیت بسیار خوبی را تجربه کرد و در این هفته توانست بازدهی ۸.۸ درصدی را در کارنامه خود ثبت کند. بر همین اساس شاخص هم‌وزن از تراز ۷۸۶ هزار و ۴۹۵ واحدی در هفته گذشته به ۸۵۵ هزار و ۸۸۷ واحدی رسید.

شاخص کل فرابورس نیز هفته صعودی را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار توانست از سطح ۲۹ هزار و ۷۴۳ هزار واحدی در هفته گذشته به تراز ۳۱ هزار و ۹۶۶ واحدی در این هفته برسد. در نهایت شاخص کل فرابورس در دومین هفته اردیبهشت رشد ۷.۴ درصدی را تجربه کرد.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

معاملات بورس در هفته دوم اردیبهشت نیز با تمام نوسانات خود به پایان رسید و خنصیر توانست بهترین عملکرد را میان شرکت‌های بورسی ثبت کند. خنصیر با رشد ۴۶ درصدی در این هفته توانست به سطح ۲۱۹ تومان برسد. در حال حاضر مقاومت ۲۳۶ تومانی، مهم‌ترین مقاومت پیش روی این سهم برای رسیدن به تارگت‌های گران‌تر خنصیر است.

ثپردیس و وساخت نیز در این هفته معاملاتی به ترتیب ۳۹ و ۳۶ درصد بازدهی کسب کردند و توانستند به سطوح ۱۵۳۷ و ۳۲۹ تومان برسند. رسم فیبوناچی اکستنشن در چارت قیمت این دو سهم نشان می‌دهد که مهم‌ترین مقاومت‌های این دو سهم در ادامه راه، ۱۶۶۹ و ۳۴۶ تومان هستند.

در مقابل، اما ونیکی نتوانست مانند شاخص کل رفتار کند و کارنامه بدی را به سهامداران خود نشان داد. چرا که با افت ۱۷ درصدی بار دیگر به قیمت هزار و ۲۴ تومان برگشت. در حال حاضر حمایت ۸۸۶ قدرتمندترین سطح حمایتی شناسایی شده برای این سهم است.

همچنین خفولا نیز در بازار هفته دوم اردیبهشت سهامداران خود را ناامید کرد و در این بازار سبز از صعود جا ماند. به طوری که با افت ۹ درصدی به سطح ۳۹۷۰ تومان رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید