243657

یک نکته برای سود بیشتر در بورس هفته آینده

دنیای معدن: اگرچه بازار همچنان در فاز احتیاط به سر می‌برد، اما با این حال، بسیاری از سهم‌ها طی هفته گذشته به خوبی تعدیل و برای ورود جذاب شده‌اند.

به گزارش دنیای معدن، بازار سهام هفته سوم اردیبهشت‌ماه را با یک اصلاح سنگین و بی‌سابقه پشت سر گذاشت. ریزش ۹,۴ درصدی شاخص کل در هفته گذشته این نگرانی را در میان سرمایه‌گذاران بازار ایجاد کرده است که مبادا این ریزش، آغاز یک مسیر نزولی مانند مسیری باشد که بازار در سال ۹۹ طی کرد. اما این گزاره چقدر با واقعیت بازار همخوانی دارد؟

هفته پرفراز و نشیب بازار سهام به پایان رسید و شاخص کل بورس با اصلاح ۹,۴ درصدی تا سطح دو میلیون و ۲۷۷ هزار واحد کاهش ارتفاع داد. در این بین شاخص هم‌وزن با شتاب بیشتری در مسیر نزولی راند و با افت ۱۰.۷ درصدی تا سطح ۷۶۴ هزار واحد عقب‌نشینی کرد.

میزان اصلاح برخی سهم‌ها نیز در هفته سوم اردیبهشت‌ماه به ۲۵ تا ۳۰ درصد رسید. این روند نزولی نگرانی‌ها نسبت به تکرار رخدادهای سال ۹۹ را تشدید کرد. برخی بر این باورند که کاهش ارتفاع شاخص‌های بازار سهام در هفته گذشته را نمی‌توان اصلاح دانست بلکه افت ۵,۱۵ درصدی شاخص کل تنها در یک روز مصداق بارز سقوط بازار سهام است.

معامله‌گران در هفته آینده باید این گزینه را در نظر داشته باشند که اگرچه بازار همچنان در فاز احتیاط به سر می‌برد و سمت عرضه نسبتا قوی عمل خواهد کرد اما با این حال، بسیاری از سهم‌ها طی هفته گذشته به خوبی تعدیل و برای ورود جذاب شده‌اند.

به این ترتیب پس از اصلاح سنگین این هفته می‌توان از روز شنبه به دنبال شناسایی سهم‌هایی بود که هم در مجمع امسال سود خوبی تقسیم خواهند کرد و هم طی روزهای معاملاتی آینده، با رشد مناسب روبرو خواهند شد و از هیجان به دور هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید