242800

بیشترین و کمترین بازدهی سهام در هفته گذشته

دنیای معدن: ارزش معاملات بازار سهام در روز گذشته ۲۲ فروردین ماه به بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش دنیای معدن ، در معاملات روز سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ با افزایش فشار فروش رو سهام بزرگتر بازار در نهایت منجر به کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل شد تا شاخص به طور کامل از کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی فاصله بگیرد.

شاخص کل هم وزن، اما روز گذشته هم یک کندل سبز دیگر ثبت کرد تا همچنان به پیشتازی خود ادامه دهد و سهام کوچک‌تر بازار که با سقف سال ۹۹ فاصله دارند مورد کانون توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند.

به نظر در کوتاه مدت شاخص کل با درجا زدن بالای سقف تاریخی رو به رو شود و سهام‌کوچک‌تر بازار رشد بیشتری کنند.

البته باید این مورد را در نظر داشت که قرار نیست تمامی سهام بتوانند ازسقف سال ۹۹ با متغیر‌های کنونی عبور کنند و باید به صورت‌های مالی شرکت‌ها و سود سازی آن‌ها بیش از پیش توجه کرد.

در هر صورت ارزش معاملات بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان و عدم کاهش شاخص کل به زیر سقف ۹۹ برای بازار دل گرم کننده است و می‌تواند ادامه روند صعودی بعد از یک اصلاح قیمتی زمانی را رقم بزند.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

نگاهی به معاملات هفته سوم فروردین نشان می‌هد که سهم‌های بورسی مانند هفته گذشته رشد‌های خوبی را به ثبت رساندند.

به طوری که ثشاهد با رشد ۳۳ درصدی به قیمت ۱۹۱۳ تومان رسید و بیشترین بازدهی هفته بازار سرمایه را کسب کرد.

ولپارس و فباهنر نیز دیگر سهم‌های پربازده این هفته بازار بودند و که حدود ۳۳ و ۳۲ درصد رشد کردند. جدول زیر حمایت‌ها و مقاومت‌های سهم‌هایی که بیشترین بازدهی را در هفته سوم فروردین کسب کردند، نشان می‌دهد.

ما در همین هفته‌ای که بورس تا حدودی پررونق بود، باز هم نماد‌هایی بودند که رنگ قرمز را به سهامداران خود نشان دهند.

برای مثال وسنا در این هفته بیشتر از ۱۰ درصد افت قیمت داشت و به قیمت ۱۴۴۵ رسید. سطح ۱۲۴۸ تومان مهمترین حمایت پیش روی سهم برای جلوگیری از ریزش بیشتر سهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید