243317

پیش بینی بورس ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ریزش بازار شروع می‌شود؟

دنیای معدن: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ با افزایش ۱۲۹۹ واحدی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن،  در پایان معاملات روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۹۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۳۹ واحد بالا آمد. بازدهی این شاخص مثبت ۵ صدم درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۸ هزار و ۴۳۵ واحدی در رقم ۸۲۴ هزار و ۹۶۲ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص بیش از ۲۰ برابر شاخص کل و به میزان مثبت ۱.۰۳ درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۹۱ واحدی به رقم ۳۱ هزار و ۱۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش ۲ هزار و ۶ واحد به سطح ۱۴۷ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۶۱ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۳۶ هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس 

اندیکاتور RSI در شاخص کل در وضعیت هیجان بیش خرید قرار دارد و ممکن است این وضعیت برای شاخص بورس تهران همچنان ادامه دار باشد. شاخص بورس تهران امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲)  با رشد هزار و ۳۰۰ واحدی کار را تمام کرد تا امروز هم بدون تغییر خاص در همان محدوه‌های ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی باقی مانده باشد.

شاخص مسیر صعودی را با آرامش سپری می‌کند و فعالان بازار به فروش ماهانه فرودرین ماه شرکت‌ها نیم نگاهی کردند. فروشی که نشان می‌دهد با وجود تعطیل بودن نیمی از اولین ماه سال، اوضاع و احوال شرکت‌ها به مراتب بهتره بوده است و تعداد زیادی از نماد‌های بازار بورس تهران در فروردین ماه ۱۴۰۲ فروش‌های خوبی را نسبت به ماه‌های سر سال گذشته رقم زده اند.

فعالان بازار‌های مالی معتقد هستند که قیمت‌ها روی اعداد رُند واکنش‌های خاصی را نشان می‌دهد و شاخص بورس تهران از این موضوع مستثنی نیست. در چنین شرایطی که بازار در مسیر صعودی یا نزولی قرار می‌گیرد اهالی تکنیکالیست بازار به دنبال این اعداد هستند که برای این روز‌های شاخص بورس تهران علاوه بر مقاومت‌های هارمونیک می‌توان به این اعداد و اراقم نیز اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید