242733

کاهش 22 هزار و 332 واحدی شاخص بورس تهران

دنیای معدن: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از رکوردشکنی‌های پیاپی، امروز با کاهش 22 هزار و 331 واحد همراه شد.

به گزارش دنیای معدن از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدا در روند رو به رشد قرار گرفت، اما از میانه راه روند کاهشی به خود گرفت و در پایان معاملات با کاهش 22 هزار و 331 واحد نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 190 هزار و 311 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش 322 واحد به رقم 687 هزار و 575 واحد رسید. ارزش روز بازار به بیش از 8 میلیون و 112 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز 22.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب حدود 1.5 میلیون معامله و به ارزش 15 هزار و 771 میلیارد تومان دادوستد کردند. همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با یک درصد کاهش همراه شدند.

این دو شاخص با معیار هموزن به اندازه 5 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 99 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس یک درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 98 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد گل گهر بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشته و برعکس نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی پارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 65 واحد افزایش به رقم 27 هزار و 522 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 513 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به 425 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله گران امروز بیش از 12.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب683 هزار معامله و به ارزش 110 هزار میلیارد تومان دادوستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس در مجموع به بیش از 126 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، مالی سپهر صادرات، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی زاگرس و انتخاب الکترونیک به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریاساسول و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، گرچه در چند روز گذشته از سال روند رو به رشد در بورس اتفاق افتاد و شاخص به بیش از 2 میلیون و 200 هزار واحد هم رسید، اما ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و معامله گران حتما قبل از معامله باید مطالعه، مشورت و تحلیل داشته باشند.

دولت در نظر دارد با حمایت از بازار سرمایه این بازار را به عنوان سکویی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ قرار دهد و با رونق شرکت‌های بورسی به رونق تولید و مهار واقعی تورم کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید