242712

پیش بینی بازار سهام ۲۱ فروردین ۱۴۰۲

دنیای معدن: معاملات دیروز بورس تهران با مازاد تقاضا به پایان رسید و ارزش مجموع صف‌های خرید بیشتر از روز شنبه بود، اما شاخص‌ها کمتر از روز قبل رشد کردند.

به گزارش دنیای معدن، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام به رشد ادامه دادند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۱ فروردین- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۱۰ هزار و ۲۵۸ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۱۱ هزار و ۳۵۲ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۲۸ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد ۲ هزار و ۹۱ واحدی داشت.

در پایان معاملات روز یکشنبه، ۴۹۲ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۱۹۳ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۷۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان (کسرا)، شرکت مس باهنر (فباهنر) و شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های سخزر (شرکت سیمان خزر)، کرازی (شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی) و تکنو (شرکت تکنوتار) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ. س. پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن (بالاس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۲۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۱۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸ درصدی نسبت به روز قبل به ۲ هزار و ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با مازاد تقاضا به پایان رسید و ارزش مجموع صف‌های خرید بیشتر از روز شنبه بود، اما شاخص‌ها کمتر از روز قبل رشد کردند.

تعداد نماد‌های قرمزپوش بازار نیز بیشتر از روز قبل بود. در روزی که ۷۲ درصد نماد‌ها سبزپوش بودند، کگل، رمپنا، خودرو، حکشتی، مبین و بفجر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل فارس، تاپیکو و فولاد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

ورود پول حقیقی نیز برای سومین روز متوالی ادامه داشت و نماد‌های حکشتی، کگل، خودرو، خگستر، وکغدیر، فباهنر، رمپنا، ولکار، زپارس و آریان بیشترین ورود سرمایه را داشتند. در مقابل فملی، شستا و فارس بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

در روز‌های اخیر روند شاخص به این صورت بوده که ابتدا نزول کرده و سپس با شیب ملایمی صعود کرده و بالاتر از روز قبل ایستاده، اما روز یکشنبه شاخص روند پرنوسانی داشت و در مجموع ۶ بار تغییر جهت داد؛ بنابراین به نظر می‌رسد تعادل صعودی بازار اندکی متزلزل شده است.

از سوی دیگر انتشار خبر افزایش قیمت خودرو می‌تواند این گروه بزرگ بازار سرمایه را امروز سبزپوش کند. اما نکته حائز اهمیت این است که با توجه به اظهارنظر سخنگوی شورای رقابت مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو، انتظار معامله‌گران حول این اظهار نظر شکل گرفت، اما نرخ‌های اعلامی دیروز نشان می‌دهد که محصولات ایران خودرو ۲۹ درصد و محصولات سایپا ۱۸ درصد افزایش قیمت خواهند داشت. باید دید واکنش معامله گران و سهامداران در معاملات امروز چیست.

پیش بینی بازار سهام

 

دیدگاهتان را بنویسید