241768

روزهای صعود بورس آغاز شده است؟

دنیای معدن: روز گذشته بازار سرمایه وضعیت بسیار مناسبی را تجربه کرد، بگونه‌ای که شاخص کل بورس با ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش دنیای معدن، در حالیکه چندین ماه از روزهای قرمز و همراه با رکود و ریزش بورس در کشور می‌گذرد، افزایش قابل توجه شاخص کل بورس در روز گذشته شاید نوید آن را بدهد که به روزهای خوب بورس نزدیک شویم.

از سوی دیگر به عقیده بسیاری از کارشناسان در شرایطی که اکثر بازارهای مالی مانند ارز، طلا، خودرو و مسکن طی ماه‌های اخیر رشد قیمتی چشمگیری را تجربه کرده‌اند و بازار سرمایه از این روند عقب مانده، به احتمال زیاد روزهای خوبی پیش روی بورس است تا خود را به بازارهای موازی نزدیک کند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه نیز معتقد است، با توجه به شرایط این بازار طی دو، سه سال گذشته احتمال آنکه رشد مناسبی پیش رو داشته باشد وجود دارد، اما این اتفاق از ابتدای سال آینده قوت خواهد گرفت.

دکتر محمد بهمن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به چشم انداز بازار سرمایه با توجه به وضعیت صعودی سایر بازارهای مالی کشور، گفت: طی دو، سه سال اخیر بورس نسبت به سایر بازارهای مالی عقب مانده و انتظار می‌رود که حرکت صعودی را برای نزدیک شدن به سایر بازارها آغاز کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چنانچه روند افزایشی نرخ ارز را نیز در نظر بگیریم، ارزش شرکت‌های موجود در بازار سرمایه که پیش از این با دلار حدود ۲۰ هزار تومان سنجیده می‌شد، اکنون باید به قیمت واقعی خود برسد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه رشد بازار بورس را در چنین شرایطی دور از انتظار ندانست و تاکید کرد: این روند صعودی به احتمال زیاد از اوایل سال آینده رونق خواهد گرفت.

بهمن در پاسخ به اینکه آیا در صورت رشد بازار سرمایه رکورد شاخص دو میلیون واحدی شکسته خواهد شد، نیز اظهار کرد: چنانچه قرار باشد بازار به ارزش واقعی خود برسد حتما شاخص دو میلیون واحد را رد خواهد کرد، زیرا هم اکنون نیز خیلی با شاخص دو میلیون واحد فاصله نداریم.

وی شرط رونق بازار را ورود نقدینگی افراد حقیقی و حقوقی به سمت بازار سرمایه دانست.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه شرایط فعلی که سهام اکثر شرکت‌ها در کف قیمت خود قرار دارند را زمانی مناسب برای ورود به بازار سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: بورس همواره بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، هم از بعد حمایت از شرکت‌ها و تولید کشور که نتیجه آن شکوفایی اقتصاد خواهد بود و هم از بعد منافع شخصی افراد، البته با نگاه بلندمدت.

بهمن معتقد است، چنانچه بازار سرمایه رونق بگیرد و نقدینگی مردم به سمت این بازار هدایت شود، بخش قابل توجهی از التهاب در سایر بازارها نیز فروکش خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید