241336

شاخص بورس بالاخره تغییر مسیر داد؛ پیش بینی بازار سرمایه در چهارمین هفته بهمن 1401

دنیای معدن؛ بررسی روند بازار سرمایه در سومین هفته بهمن ۱۴۰۱ حاکی از تغییر روند شاخص کل در روزهای گذشته بوده است.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که از بهمن ۱۴۰۱ گذشت، رشد کمتر از یک درصدی داشت.

 بالاخره شاخص کل بورس در سومین هفته تغییر روند داده و بازدهی هرچند ناچیز اما مثبت را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی این هفته به عدد یک میلیون ۵۵۸ هزار واحد رسید و در مقایسه با هفته اخیر بازدهی ۰.۰۴ درصدی را ثبت کرد.

در سوی دیگر بازار شاخص فرابورس نیز همسو با شاخص کل بورس تهران حرکت کرد و با رشد ۰.۱ درصدی به تراز ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی رسید. اما شاخص هم‌وزن مسیری برخلاف این دو شاخص پیش گرفت و سرخ‌پوش شد، شاخص هم‌وزن با کاهش ۰.۴۸ درصدی در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۷۹ واحدی ایستاد.

این هفته به‌واسطه تعطیلات تنها ۴ روز کاری داشت و بر همین اساس روز یکشنبه ۹۵۱ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۳۶۷ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۱۶۱ میلیارد و در نهایت روز چهارشنبه ۲۲۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار سرمایه داشتیم. در مجموع، در سومین هفته بهمن ماه شاهد خروج یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار سرمایه بودیم.

شاخص بورس بالاخره تغییر مسیر داد؛ پیش بینی بازار سرمایه در چهارمین هفته بهمن 1401

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم بهمن ۱۴۰۱

در سومین هفته بهمن ماه شاخص کل روی مدار تعادل بود و به واسطه تعطیلات پیش رو احتمال می‌رود که شاخص کل این هفته نیز متعادل شود.

البته در چهارمین هفته بهمن ماه شاهد عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود که این عرضه احتمالا گردش نقدینگی در بازار سهام خواهیم بود. البته این عرضه‌ها باعث می‌شود که تا حدودی اعتماد سهامداران نسبت به بورس افزایش یابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید