236971

افت اندک شاخص بورس در روز میانی هفته

دنیای معدن: شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، ۱۴ شهریورماه) با ۱۲۶ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۴۹ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص قیمت با ۸۶۶ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۷۴۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، یک هزار و ۶۹۶ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۱۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین مخابرات ایران (اخابر) با ۷۴۹ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۵۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۳۱ واحد، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۹۶ واحد و فولاد خوزستان (فخوز) با ۹۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۱۴ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۶۵ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۰ واحد، صنعتی و معدنی چادرملو (کچاد) با ۱۸۹ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۵۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گروه سرمایه گذاری و توسعه صنعتی پتروشیمی خلیج فارس (پترول)، مخابرات ایران (اخابر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۴۹ میلیون و ۵۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۷ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.

در این بازار پنج میلیارد و ۷۱۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۹۹ هزار و ۸۵ نوبت بود.

پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، پویا زرکان آق دره (فزر)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید