236762

شاخص بورس منفی شد

دنیای معدن: شاخص کل بورس تهران امروز (سه‌شنبه، هشتم شهریورماه) با سه هزار و ۸۷۵ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۱ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص هم‌وزن با ۱۴۳ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۷۷۷ واحد و شاخص قیمت با ۸۵ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۸۲۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج هزار و ۴۳۷ واحد کاهش و شاخص بازار دوم،  ۱۴ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۵۳ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۵۱ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۱۳۸ واحد، ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۱۳۳ واحد و پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۱۱۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۳۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۴۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۷۷ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۷۱ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۴۵ واحد، معدنی و صنعتی گل کهر (کگل) با ۳۱۶ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۱۸۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بورس کالای ایران (کالا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۲۹۸ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۱۸۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۶ هزار و ۹۴۲ نوبت بود.

تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع مادیران (مادیرا)، فرآروده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل بانک دی (دی)، پویا زرکان آق دره (فزر )، پلیمر آریا ساسول (آریا) و بهمن دیزل (خدیزل) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید