235835

شاخص بورس منفی ماند

دنیای معدن: شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۹ مردادماه) با ۱۷ هزار و ۳۵۳ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۲۳ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش دنیای معدن، شاخص هم‌وزن با هفت هزار و ۲۴۱ واحد کاهش به ۳۷۹ هزار و ۹۷۵ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۳۴۳ واحد افت به ۲۲۷ هزار و ۹۲۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۴ هزار و ۸۵۷ واحد و شاخص بازار دوم ۲۸ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۹۸ واحد، تامین سرمایه امید (امید) با ۱۰۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۶۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۲ واحد وسیمان کردستان (سکرد) با ۳۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین پتروشیمی فناوریان (َفن) با ۲ هزار و ۵۱۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۹۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۳۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۲۹ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۰۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۸۴ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۷۸ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۸ هزار و ۶۴۹ نوبت بود.

نمادهای بیمه دی (ودی)، گسترش صنایع روی ایرانیان (فروی)، صنعت روی زنگان (زنگان) و مبین وان کیش (اوان) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و فرابورس ایران (فرابورس) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید