236727

رشد 1049 واحدی شاخص بورس تهران

دنیای معدن: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1049 واحدی همراه شد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 1049 واحد همراه شد و به رقم یک میلیون و 445 هزار و 136 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 2075 واحد به رقم 410 هزار و 633 واحد رسید. ارزش بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از 5 میلیون و 438 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 5.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 3789 میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند به گونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل 7 صدم درصد رشد کردند.

این دو شاخص با معیار هموزن 51 صدم درصد افزایش یافت. شاخص آزاد شناور 11 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس به اندازه 5 صدم درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس یک دهم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، کشتیرانی و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و در سوی دیگر نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی نوری بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 8 واحد افزایش به رقم 19 هزار و 314 واحد ر سید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 65 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس 345 هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز در فرابورس بیش از 5.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 212 هزار فقره معامله و به ارزش 142 هزار میلیارد تومان دادوستد کردند.

البته لازم به گفتن است که امروز که دوشنبه است در قالب معاملات بازار باز در شبکه بانکی بیش از 1.5 میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی بین شبکه بانکی در قالب 222 نوبت معامله و به ارزش 139 هزار میلیارد تومان دادوستد شد که فقط ارقام آن در معاملات فرابورس درج می‌شود، وگرنه معاملات سهام در فرابورس امروز بیش از 2.7 میلیارد ورقه در قالب 175 هزار نوبت معامله و به ارزش 1162 میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای بانک دی، فرابورس ایران، مادیران و پویازرکان آق دره بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای فولاد غدیر، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

به گزارش فارس، یکی از راه‌هایی که دولت می‌تواند نقدینگی سرگردان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت تولید حمایت کند، از طریق بازار سرمایه است و باید دولت از این بازار حمایت کند و منافع سرمایه‌گذاران خرد و پراکنده به ویژه سهامداران عدالت که 49 میلیون نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل می‌شود در نظر بگیرد تا پول‌های مردم به سمت بازارهای دیگر مانند ارز، طلا و مسکن سوق پیدا نکند که باعث افزایش قیمت در بازارهای موازی می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

دیدگاهتان را بنویسید