224201

آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

تراز پول حقیقی ها منفی شد/ تردید بورس بازان

دنیای معدن: تراز پول حقیقی ها هم برای معاملات سهام و هم برای ورودی صندوق های با درآمد ثابت منفی شد. فشار سمت عرضه شاخص را با کاهش قابل توجهی روبه رو کرد.

به گزارش دنیای معدن، شاخص کل بورس با کاهش 17.3 هزار واحدی (معادل 1.19 درصد) در نقطه 1.439 میلیون واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 3.3 هزار واحدی (معادل 0.85 درصد) در نقطه 387.9 هزار واحد رسید. ریزش شاخص ها ناشی از فشار سمت عرضه بسیار پُرتوان ظاهر شد. این در حالی بود که ارزش کل معاملات بازار سهام 8.3 میلیارد تومان بود و سهم معاملات خُرد سهام 4.6 میلیارد تومان برآورد شد.

فارس، فولاد شستا، شپنا، شتران، وبملت و کگل هم جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. شاخص کل فرابورس هم با 169 واحد در نقطه 20.4 هزار واحد ایستاد. زاگرس، آریا، صبا، ذوب، فرابورس و شگویا نیز جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در کاهش افت شاخص کل فرابورس داشتند.

حقیقی ها از کدام سهم ها خارج شدند

تراز پول حقیقی ها هم در معاملات امروز منفی بود؛ حقیقی ها در بازار سهام 407.5 میلیارد تومان و در صندوق های با درآمد ثابت 141.9 میلیارد تومان پول خارج کردند. همچنین تراز سرانه معاملات اشخاص حقیقی بعد از 7 روز کاری، امروز مجددا منفی شد. سرانه خرید حقیقی ها 15.3 میلیارد تومان و سرانه فروش حقیقی ها 18.1 میلیارد تومان برآورد شد.

بیشترین خروجی پول حقیقی ها در نماد شپنا با 41.5 میلیارد تومان، بپاس با 27.8 میلیارد تومان، شبندر با 26.5 میلیارد تومان، وبملت با 25.9 میلیارد تومان و دارایکم با 16.3 میلیارد تومان انجام شد. این در حالی بود که نوری با 16.2 میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی ها را به دنبال داشت. شنفت با 10.2 میلیارد تومان، شپدیس با 9.4 میلیارد تومان و سپید با 6 میلیارد تومان نیز از دیگر نمادهایی بود که بیشترین ورودی پول حقیقی ها را به دنبال داشت.

بیشترین ورود حقوقی ها هم در معاملات امروز برای نمادهای فولاد، شپنا، وکار، ملت، چکاپا بود. بیشترین خروجی پول حقوقی ها هم برای دو نماد بانکی وبملت و وبصادر و یک نماد خودرویی خگستر بود.

همچنین ارزش اولیه صف های خرید اگرچه 1460.7 میلیارد تومان بود اما در پایان معاملات، ارزش صف های خرید به 371.6 میلیارد تومان رسید. ارزش اولیه صف های فروش هم اگر چه در ابتدا 642 میلیارد تومان بود اما در ادامه ارزش این صف ها 810.7 میلیارد تومان برآورد شد. نسبت تعداد نمادهای دارای صف فروش نسبت به تعداد نمادهای دارای صف خرید بیش از 1.6 درصد بود که البته نسبت به معاملات روز چهارشنبه با جابه جایی صف ها مواجه شد.

کدام سهم بیشترین بازدهی را داشت

معاملات سپید درحالی با ورود پول حقیقی ها دنبال شد که بیشترین بازدهی را با 5.22 درصد به ثبت رساند. حپترو با 4.87 درصد و سشمال با 4.74 درصد هم جزو دیگر سهامی بودند که بیشترین بازدهی را به ثبت رساندند. سهم ختور و کالا هم با 4.99 درصد (5 درصد) بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. در فرابورس هم کوثر با 8.77 درصد بیشترین بازدهی را در فرابورس به ثبت رساند. خدیزل هم با 5 درصد با بیشترین کاهش قیمت روبه رو شد.

بیشترین حجم معامله برای نمادهای بانکی وکار، وبملت، وبصادر و وتجارت بود. بیشترین کاهش ارزش بازار سهام هم برای نمادهای فارس، فولاد، شستا، شپنا و شتران بود. همین نمادها بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس داشتند.بیشترین حجم معاملات در فرابورس هم برای نمادهای کرمان، سمگا و ذوب بود. این در حالی است که بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای زاگرس، آریا، صبا، ذوب، فرابورس و شگویا بود. نسبت حجم به شناوری هم برای تابا با 9.4 درصد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید