222426

افزایش 40 هزار واحدی شاخص کل با صدرنشینی «فولاد» در تاثیر بر شاخص

دنیای معدن: در بازار امروز، نمادهای اصفهانی سبزپوش بودند به گونه ای که نماد فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشت، بیشترین میزان تغییر مالکیت حقیقی در آن رخ داد و جزو گروه نمادهایی بود که بیشترین تقاضا برای آن ها به ثبت رسیده است؛ فولاد که با صف خرید ۲۹ میلیونی، معاملات امروز را به پایان برد، با ۵ درصد افزایش، به قیمت هزار و ۵۵ تومان رسید.

به گزارش دنیای معدن، امروز شاخص کل ۴۰ هزار و احد رشد کرد و به عدد ۱ میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید؛ علاوه بر این افزایش ۹ هزار و ۴۰۰ واحد شاخص کل هموزن نیز حکایت از رشد کلیت بازار سرمایه دارد.

در این میان نمادهای فولاد، فملی، شستا و کچاد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارسان، رکیش، کدما و سنیر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند؛ همچنین بیشترین تغییر مالکیت حقیقی نیز برای نمادهای فولاد، خبهمن، شبندر و شپنا به ثبت رسید.

برترین گروه ها از نظر ارزش معاملات نیز گروه فرآورده های نفتی، شیمیایی، فلزان اساسی و خودرو بودند، البته امروز ارزش معاملات خرد بازار سرمایه چندان نسبت به روزهای قبل تفاوتی نکرد و با رشدی اندک به عدد ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

سبزپوشی اصفهانی ها

در بازار امروز، نمادهای اصفهانی سبزپوش بودند به گونه ای که نماد فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشت، بیشترین میزان تغییر مالکیت حقیقی در آن رخ داد و جزو گروه نمادهایی بود که بیشترین تقاضا برای آن ها به ثبت رسیده است؛ فولاد که با صف خرید ۲۹ میلیونی، معاملات امروز را به پایان برد، با ۵ درصد افزایش، به قیمت هزار و ۵۵ تومان رسید.

همچنین از فولاد خبر می رسد که این شرکت فولاد در این ماه برای نخستین بار ورق گرم خود را در بورس کالا برای مصرف نوردکاران عرضه کرد؛ تا پیش از این عرضه این ورق ها برای تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودروسازان بوده است.

شپنا دیگر نماد اصفهانی و تاثیرگذار بازار سرمایه نیز، توانست بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز بازار سرمایه را به خود اختصاص دهد و با ۰.۵ درصد رشد، به قیمت هزار و ۲۷۶ تومان برسد و این یعنی اینکه قیم این نماد، به حمایت هزار و ۲۴۵ تومان واکنش مثبت نشان داده است.

شسپا نیز که در روند اصلاحی خود به سر می برد، امروز ۵ درصد رشد داشت و در قیمت ۳۴۰ تومان معاملات خود را به پایان برد، همچنین خبر می رسد شرکت نفت سپاهان برای فروش هر تن روغن پایه در بازار داخل به طور میانگین ۲۰ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و برای صادرات همین روغن در هر تن، به طور میانگین ۲۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان درآمد کسب کرده است و باتوجه به اینکه این مبلغ، از ابتدای فروردین سال جاری، روندی افزایشی داشته است انتظار می رود شسپا گزارش ۶ ماهه مطلوبی را ارائه دهد.

شرکت سیمان اصفهان در مدت ۶ ماهه حدود ۲۱۳ میلیارد تومان درآمد از فروش محصولات خود به دست آورد که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۲ درصد رشد داشته است.

گکوثر که از شهریور سال قبل تا الان در حال اصلاح است، تاکنون ۷۳ درصد افت قیمت داشته است و در حال حاضر، در حمایت ۱۹۰ تومان قرار دارد، همچنین هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان در مدت ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ حدود ۲۷ میلیارد تومان درآمد به دست آورد که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید