244244

استان مرکزی یک رنگین کمان صنعتی در حوزه معدن کشور است

دنیای معدن: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی یک رنگین کمان صنعتی در حوزه معدن کشور است گفت: ۳۸ ماده معدنی در معادن استان مرکزی استحصال می شود.

به گزارش دنیای معدن، علی جودکی پیش از ظهر امروز در پیش نشست حکمرانی متعالی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اساس حکمرانی تفاوت جدی با حکومت دارد و چیزی که حکومت انجام می دهد، الزاما سیاست هایی که دارد حکمرانی نیست، آن چیزی که بیس و پایه حکومت را نشان می دهد اصول حکمرانی است، حکمرانی سیاست های ملموسی است که برای انجام امور اتخاذ می شود.

وی افزود: اینکه امروز بحث حکمرانی متعالی مطرح می شود به این جهت است که از این حکمرانی در طول تاریخ به نوع های مختلف اعمال شده است و مشارکت خرد جمعی را به همراه دارد. در اصول حکمرانی خوب مشارکت حرف نخست را می زند، یعنی باید بتوانند با آزادی بیان مشارکت داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در رتبه های صنعتی و در صنایع مادر رتبه نخست، در تنوع کالاهای تولیدی رتبه نخست، در مجموع صنایع بین رتبه سوم و چهارم است، در حوزه معدن از 68 ماده معدنی قابل استحصال در کشور 38 ماده در استان مرکزی است و به نوعی رنگین کمان صنعتی در استان وجود دارد، اما چرا در جی دی پی کشور سهم استان 2.3 درصد است؟

وی اضافه کرد: این امر حتما به نوع تصمیم گیری و سیاست گذاری ما در حوزه حکمرانی مرتبط است و اگر بتوانیم وضعیت خود را در جی دی پی کشور یک پله ارتقای دهیم یعنی توانسته ایم در تمام زیر بخش ها از تولید اشتغال و غیره اثر گذار باشیم.

جودکی بیان کرد: استان مرکزی در حوزه معدن حرف زیادی برای گفتن دارد، نیاز است برای ظرفیت های استان در حوزه معدن باز تعریف داشته باشیم، در حکمرانی متعالی در استان در حوزه صنعت و معدن باید یک برنامه ریزی مدون و با یک سلسله اصول داشته باشیم،

وی خاطرنشان کرد: در آستانه برنامه هفتم قرار داریم گرچه در خوشبینانه ترین حالت برنامه ششم 26 درصد اجرایی بود و این نشان می دهد نقصی در کار وجود داشت، حکمرانی بدون برنامه امکان ندارد و اگر قرار است جی دی پی خود را به 4 برسانیم باید مستلزم برنامه عملیاتی و قابل اجرا است.

 

دیدگاهتان را بنویسید