243139

۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان مرکزی وصول شد

دنیای معدن - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن سال گذشته در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن، بیش از ۱۰۵ درصد رشد داشت.

به گزارش دنیای معدن، «علی جودکی» روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: ۲۱ پروانه‌ بهره‌برداری با ذخیره قطعی هشت میلیون و ۶۳۵ هزار تن و ظرفیت استخراج ۴۵۲ هزار تن پارسال در استان مرکزی صادر شد.

وی بیان کرد: ۲۸۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این مدت از سوی بخش خصوصی در معادن این استان صورت گرفت که در این فرآیند بیش از ۱۴۴ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه چهار پروانه اکتشاف و هفت گواهی کشف نیز سال گذشته در نقاط مختلف این استان صادر شد، اظهار کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جودکی بیان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان مرکزی در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با۱۰۰ فقره و سنگ لاشه با ۹۸ فقره است و بیشتر این معادن در شهرستان‌های محلات، ساوه و زرندیه مستقر است.

وی با اشاره به اهم اقدامات اداره‌کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی، افزود: برگزاری مزایده واگذاری تراورتن باقرآباد B۴ و صدور پروانه بهره‌برداری به نام برنده مزایده، تعیین تکلیف معادن دارای گواهی کشف و پروانه اکتشاف منتسب شده در سامانه کاداستر و تجمیع محدوده‌های طلای معادن، از جمله اقدامات مهم اداره‌کل صنعت معدن و تجارت این استان در سال گذشته است.

مدیرکل اداره صنعت معدن و تجارت استان مرکزی، تکمیل و اجرای سامانه جدید مانیتورینگ در شهرستان محلات، معرفی ۱۲ فقره معدن در جهت تایید و تعیین تاریخ برگزاری مزایده وزارت متبوع، پروانه‌های اکتشاف بلاتکلیف به تعداد ۵۰ فقره و برگزاری گردهمایی در محل نمایشگاه سنگ محلات در مهرماه سال گذشته را از دیگر اقدامات دانست.

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۲ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۱۷ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و حدود پنج هزار نفر نیز در این بخش اشتغال دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید