232132

در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اتفاق افتاد؛

سرمایه گذاری ۶۶۵ میلیارد ریالی در معادن استان مرکزی با ظرفیت اشتغال ۱۶۸نفر

دنیای معدن: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال گذشته، ۳۷ پروانه بهره برداری از معادن با سرمایه گذاری ۵۰۲ میلیارد ریالی در نقاط مختلف استان محقق شد.

به گزارش دنیای معدن؛ علی جودکی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲۹ پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۸۹۱ هزار تن و ذخیره قطعی ۱۳ هزار و ۹۶۵ تن در استان مرکزی صادر شد که با بهره برداری کامل از آنها ۱۶۸ فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۱۳ پروانه اکتشاف و ۱۷ گواهی کشف نیز در این سال صادر شد. در مجموع تاکنون ۲۷۵ پروانه اکتشاف و ۲۲۴ گواهی کشف در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شده است.

لازم به ذکر است ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند. همچنین ۵۷۹ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۲۸ میلیون تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۷۹ میلیون تن با میزان سرمایه گذاری ۲۴ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۵۸۵ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.دیار افتاب

 

دیدگاهتان را بنویسید