230267

سرمایه گذاری ۵۰۲ میلیارد ریالی در معادن استان مرکزی محقق شد

دنیای معدن- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سرمایه گذاری ۵۰۲ میلیارد ریالی امسال در معادن نقاط مختلف این استان محقق شد.

به گزارش دنیای معدن،«علی جودکی» روز شنبه در گفت و گویی، افزود: ۳۷ پروانه بهره برداری معادن امسال در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شد که میزان سرمایه گذاری در آنها به بیش از ۵۰۲ میلیارد ریال می رسد.

وی، ظرفیت استخراج پروانه های صادر شده در سال جاری را ۹۶۴ هزار تن عنوان کرد و گفت: ذخیره قطعی نیز ۱۲ هزار و ۳۶۵ تن می رسد و با بهره برداری کامل از آنها ۱۳۴ فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۱۳ پروانه اکتشاف و ۱۴ گواهی کشف نیز امسال در این استان صادر شد.

جودکی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۶۷ پروانه اکتشاف و ۲۴۵ گواهی کشف در نقاط مختلف استان مرکزی صادر شده است.

۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با ۱۰۰ فقره و سنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۴۴ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید