239387

پروژه اکتشافی در آذربایجان غربی در دست اجراست

دنیای معدن: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بزرگترین پروژه اکتشافی در منطقه شمال غرب کشور در دست اجراست.

به گزارش دنیای معدن سرتیپی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به همت استاندار آذربایجان غربی، شرکت ایمیدرو هم در حوزه اکتشاف ظرفیت های معدنی در استان سرمایه گذاری بزرگی انجام داده و فعالیت را از حدود ۶ ماه پیش آغاز کرده است، گفت: این پروژه، بزرگترین طرح اکتشافی کشور در منطقه شمال غرب کشور است.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح بزرگ، ۱۸ هزار کیلومتر از پهنه آذربایجان غربی از تکاب تا مهاباد در قالب ۱۵۰ لایه اطلاعاتی مورد بررسی قرار می گیرد و در مرحله اول این طرح، ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

سرتیپی گفت: صد ها کارشناس زبده بخش معدن در این طرح همکاری دارند و با آنالیز هزاران نمونه، ظرفیت های معدنی جنوب استان را در لایه های زیرین زمین کشف می کنند که این امر می تواند ضمن کمک به توسعه معدنی، در طرح های عمرانی هم کاربرد داشته باشد.

وی با بیان اینکه این برنامه توسعه ای، یکساله در نظر گرفته شده است، افزود: بعد از پایان این طرح اکتشافی، مناطق امیدبخش استخراج و معرفی شده و زمینه برای واگذاری از طریق مزایده برای استخراج و توسعه بخش معدن استان فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه البته باید توجه داشت که پروژه معدن، زمان بر است، اضافه کرد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن این طرح، تحولی قابل توجه در این بخش با ظرفیت در استان شاهد باشیم

 

دیدگاهتان را بنویسید